اهم اخبار

وزارت کشاورزی : آمادگی صادرات ۴۰۰ هزار تنی لبنیات به روسیه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از آمادگی برای صادرات ۴۰۰ هزار تنی انواع محصولات و فرآورده‌های لبنی به روسیه خبر داد و گفت: شرط اساسی برای صادرات لبنیات، بهداشت و کیفیت است.

علی ملاصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته بین ایران و روسیه مقرر شده بود فرآورده‌های لبنی ایران از فردا (اول بهمن) به روسیه صادر شود که با توجه به صادرات حدود ۶۰۰ هزار تنی انواع محصولات لبنی در سال گذشته، می‌توان میزان آن را تا بیش از یک میلیون تن افزایش داد.

صادرات محصولات لبنی

صادرات محصولات لبنی

وی با بیان اینکه تاکنون عمده صادرات لبنیات ایران به عراق صورت گرفته است، افزود: می‌توانیم افزایش ۴۰۰ هزار تنی صادرات لبنیات را که توانایی آن نیز وجود دارد، به روسیه اختصاص دهیم.

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای صادرات انواع فرآورده‌های لبنی به روسیه، شرکت‌ها و کارخانه‌های تایید شده باید به کیفیت و بهداشت مورد نظر کشور مقصد توجه کنند، چرا که ممکن است کشورهایی مانند روسیه خود نسبت به محصولات و تولیدات ایرانی علاقه و تمایل نشان دهند اما آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است، قوانین و استانداردهای دامپزشکی کشور هدف است؛ بنابراین باید به این مقوله توجه ویژه‌ای شود.

ملاصالحی با بیان اینکه چهار شرکت تولید‌کننده فرآورده‌های لبنی ایرانی از سوی فدراسیون روسیه مورد تایید قرار گرفته که می‌توانند صادرات به این کشور را آغاز کنند، اظهار امیدواری کرد کارخانه‌های لبنی تایید شده بتوانند ضمن تامین نیازمندی‌های روسیه در این زمینه تولید خود را نیز از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهند.

جهت عضویت در کانال اگروفودنیوز اینجا را کلیک کنید .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *