اهم اخبار

وزارت کشاورزی اعلام کرد: ایران هفتمین تولیدکننده عسل در دنیا/ تولید سالانه ۷۷ هزار تن

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس کارگروه زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: میانگین تولید عسل از هر کندو حدود ۱۰ کیلو و ۸۰۰ گرم است و سالانه ۷۷ هزار تن عسل در کشور تولید می‎شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در لرستان، محمد میرزایی، در کارگروه آموزشی تولید ژل رویال، گرده گل و پرورش زنبورعسل، بیان کرد: در سطح کشور حدود ۷۴ هزار نفر به صنعت زنبورداری مشغول هستند.

وی با اشاره به وجود شش میلیون و ۶۹۰ هزار کندوی زنبور عسل در کشور افزود: از این تعداد کندو حدود ۷۷ هزار تن عسل در سال تولید می‎شود.

میرزایی اظهار کرد: میانگین تولید عسل هر کندو در کشور حدود ۱۰ کیلو و ۸۰۰ گرم است و ایران در رتبه‎بندی جهانی رده هفتم تولید را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با بیان اینکه در کلونی زنبورعسل، ایران رتبه چهارم را دارد، گفت: همچنین در استان لرستان ۱۷۰۰ نفر به پرورش زنبورعسل مشغول هستند که با ۱۶۷ هزار کلونی حدود ۱۳۰۰ تن عسل در سال تولید می‎کنند.

وی میزان تولید عسل را در استان به طور میانگین برای هر کندو حدود هشت کیلوگرم اعلام و اضافه کرد: لرستان رتبه دوازدهم را در سطح کشور از نظر میزان تولید عسل به خود اختصاص داده است.

میرزایی هدف برگزاری این دوره را خروج از تولید تک محصولی زنبورعسل دانست و گفت: استفاده از توان ژنتیکی زنبورعسل و بهره‎گیری مناسب و بالا از طبیعت با ارائه یک مدیریت توانمند و دانش‎بنیان از اهداف ماست.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *