اهم اخبار

وزارت کشاورزی انتقاد کرد:سود ۷۵درصدی واردکنندگان کره/ ارزان‌ نشدن باوجود کاهش جهانی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در پی حذف ارز مبادله‌ای برای واردات کره، مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که واردکنندگان کره، سود سرشاری از این محصول می‌برند و علی‌رغم کاهش قیمت‌های جهانی، قیمت خود را کاهش نداده‌اند.

محمدرضا ملاصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کره مانند برخی دیگر مواد غذایی با کاهش قیمت در بازار جهانی مواجه شده در حالی که قیمت آن در بازار داخلی تغییری نکرده است.

وی افزود: واردکنندگان کره سود سرشاری از این محصول می‌برند، چراکه ارزش افزوده کره عرضه شده در بازار داخلی بیشتر از ۷۵ درصد قیمت وارداتی آن است.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۰ هزار تن کره وارد شد، ادامه داد: از سویی انباشت شیر در کشور وجود دارد و تولیدکنندگان شیر خشک معتقدند اگر خامه را به قیمت مناسب بخرند قیمت شیر خشک کاهش می‌یابد و آن‌ها هم می‌توانند این محصول را صادر کنند اما این به‌صرفه نیست، چراکه صنایع لبنی با کره‌ که هر روز در بازار جهانی ارزان‌تر می‌شود، سودهای هنگفتی به جیب می‌زنند.

ملاصالحی تاکید کرد: حذف ارز مبادله‌ای برای واردات کره در هیمن راستا به درخواست وزیر جهاد کشاورزی تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته ارز مبادله‌ای برای واردات چند قلم محصول غذایی حذف شد که نام گوشت مرغ منجمد و کره نیز در فهرست ابلاغ شده از سوی سازمان توسعه تجارت بود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *