اهم اخبار

وزیر اسبق کشاورزی تاکید کرد: ضرورت حفظ کیفیت محصولات صادراتی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر اسبق کشاورزی بر لزوم دقت بر کیفیت محصولات صادراتی به روسیه و بازارهای جهانی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، عباسعلی زالی در خصوص لزوم دقت بر کیفیت محصولات صادراتی عنوان کرد: دستیابی به بازارهای جهانی شرایط خاص خود را دارد که از این نمونه‌ها می‌توان به تطبیق کیفیت محصول تولیدی با رضایت مشتری اشاره کرد.

وی با اشاره به جدی گرفتن عوامل موثر در کیفیت محصول و ارتباط آن با دستیابی به بازارهای جهانی، افزود: برخی عوامل همانند شکل و شیوه بسته‌بندی محصول، آلودگی احتمالی، استفاده بیش از حد از هورمون، سم و … ممکن است عدم رضایت مشتری را به همراه داشته باشد که همانند سدی رونق گرفتن یا حتی ورود به بازارهای جهانی را به مخاطره می‌اندازد.

زالی تاکید کرد: باید به این مساله اندیشید که کشاورزی کشور چه امکاناتی را داراست تا بتوان از آن بهره‌برداری کرد. یکی از این موارد، صنایع غذایی است که در کشور و بالاخص در استان خراسان رضوی تولید بسیار خوبی در این زمینه داریم.

نماینده اتاق بازرگانی البرز گفت: اگر آن طور که باید به کشاورزی، صنایع تبدیلی، منابع طبیعی و زیر ساخت‌های آن بپردازیم می‌توانیم در موفقیت دیگر بخش‌ها تاثیرگذار باشیم، چراکه کشاورزی بستر پیشرفت سایر بخش‌هاست و به همین دلیل اهمیتی بالاتر از بخش خود دارد.

زالی تصریح کرد: در گذشته صادرات قوی در خلیج فارس داشتیم که در پی آن بازارهایی را به خود اختصاص دادیم اما کشورهای دیگر با ارائه کیفیت بهتر به مراتب بالاتر رفتند و جای ما را گرفتند. در حال حاضر احراز آن جایگاه، بسیار سخت‌تر شده است.

وزیر اسبق کشاورزی گفت: بنابراین به دلیل موقعیت خراسان رضوی از لحاظ جغرافیایی به بازار روسیه باید ابتدا در این استان بازاریابی و نیازهای بازار روسیه نیازسنجی شود و چنانچه محصولات ما از نظر کیفی مورد پسند آن ها بود برای صادرات اقدام کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *