اهم اخبار

وزیر بازرگانی عمان خبر داد:تجارت عمان و ایران از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر بازرگانی عمان در حاشیه نمایشگاه محصولات ایرانی در این سلطان نشین اظهار کرد: تجارت میان دو کشور تا پایان اکتبر سال میلادی گذشته از میلیارد دلار فرا رفت.

به گزارش ایسنا، علی بن مسعود السنیدی در حاشیه نمایشگاه محصولات ایرانی که در مرکز همایش و نمایشگاه عمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: تجارت دوجانبه امسال رشد بیشتری خواهد کرد.

به گفته وی، تجارت دوجانبه میان عمان و ایران تا پایان اکتبر سال میلادی گذشته از یک میلیارد دلار فرا رفت در حالی که ارزش تجارت میان دو کشور در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۶۰ میلیون دلار بود.

وزیر بازرگانی عمان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: برگزاری نمایشگاه ایرانی روابط تجاری میان دو کشور را تقویت خواهد کرد و رشد بیشتر تجارت دوجانبه میان این سلطان‌نشین و ایران در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

السنیدی همچنین اظهار کرد: خط کشتیرانی میان بندر سوهار و بندرعباس اکنون فعال است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری تایمز عمان، سومین نمایشگاه محصولات ایرانی روز یکشنبه از سوی وزیران بازرگانی ایران و عمان افتتاح شد.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: این نمایشگاه که بهتر از دو نمایشگاه قبلی است، نشان‌دهنده رشد روابط تجاری میان دو کشور بوده و امید می‌رود که فرصت خوبی برای کسانی باشد که به ایران سفر می‌کنند.

بازرگانان شرکت‌کننده در این نمایشگاه اظهار کردند به دنبال بهبود روابط تجاری بیشتر با عمان هستند.

در این نمایشگاه که از ۲۳ تا ۲۷ ژانویه (۸-۴ بهمن) برگزار می‌شود، حدود ۱۰۰ شرکت حضور دارند و شامل بخشهای مختلفی شامل صنایع دستی و محصولات ماشینی، لوازم خانگی، دکور داخلی، محصولات غذایی، پزشکی، فولاد و فلز، محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیرو و مربوط به صنعت، مصالح ساخت‌وساز و ماشین‌آلات صنعتی است.

به گفته نادر عباس مدیرکل نمایشگاه عمان که سازمان‌دهنده این نمایشگاه بوده است، چنین رویدادی به معرفی محصولات باکیفیت ایران کمک کرده و زمینه را برای توسعه و افزایش تجارت در بازارهای عمان هموار می‌کند. در مقابل فرصت‌هایی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگانی که به دنبال افزایش عرضه محصولات و گسترش کسب‌وکارشان هستند فراهم می‌کند. همچنین مکانی برای حمایت از ابتکارهای دولت به منظور افزایش تجارت و بازرگانی و تحکیم روابط اقتصادی میان عمان و ایران است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *