اهم اخبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد : تلاش برای صادرات محصول زعفران با برند ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تلاشیم محصول زعفران با نام تجاری خود ایران بسته بندی و به کشورهای مختلف صادر شود.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه سفر خود به دو شهرستان تربت حیدریه و زاوه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت زعفران این دو شهرستان گفت: اکنون در زمینه زعفران به دنبال برند سازی هستیم.

وی با بیان اینکه به رغم اینکه زعفران ایران به نام کشور اسپانیا صادر می شود اما در تلاشیم این محصول با نام تجاری خود ایران بسته بندی و به کشورهای مختلف صادر شود، افزود: این کار اکنون در خراسان رضوی و جنوبی آغاز شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به اهمیت صنایع جانبی و به خصوص بسته بندی محصول زعفران اشاره کرد و گفت: برای مشخص شدن نوع بسته بندی از کارشناسان بین المللی استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت محصول زعفران از کارشناسان خبره استفاده شده است، بیان کرد: تلاش می کنیم خود ایرانی ها به به بازار جهانی اتصال پیدا کنند.

ربیعی با اظهار تاسف از اینکه تجار سنتی ایران در زمینه زعفران نتوانستند به بازارهای جدید دنیا اتصال پیدا کنند و بیشتر به همان روش فله ای عمل می کردند، گفت: یکی از برنامه توسعه اشتغال در استان خراسان در زمینه زعفران است.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم در زمینه های بسته بندی و قبل از کشت تسهیلات مورد نیاز را تامین کنیم، ادامه داد: در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ تسهیلات ارزان قیمت را برای روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر اگر تعاونی باشند تا ۲۰۰ میلیون تومان در غیر این صورت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام در اختیار قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برش های اشتغال استان خراسان مشخص شده است، عنوان کرد: فکر می کنیم در سال ۹۷ آثار بیشتری از اقداماتی که انجام می دهیم هویدا شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *