اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی:تسهیلات بخش کشاورزی باید تک رقمی باشد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهادکشاورزی معتقد است که تسهیلات بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار بر اقتصاد ایران، باید تک رقمی باشد.

 به گزارش ایسنا، محمود حجتی در حاشیه‌ی بازدید از اسکرین هاوس باغ مرکبات شهرستان جهرم، گفت: از آذرماه سال ۱۳۹۲ و همزمان با فعالیت دولت تدبیر و امید، خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در بانک کشاورزی راه‌اندازی شد.

وی تاکید کرد: به صورت عام در تمام زمینه‌ها اعم از زراعت، باغبانی، دامپروری و شیلات بحث مربوط به مکانیزاسیون بحث محوری و اساسی است.

او اعتبار پیش‌بینی شده برای خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این خط اعتباری هیچ زمانی بدون پشتوانه نمانده و عملکرد این خط اعتباری تاکنون بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

حجتی با بیان اینکه تاکنون تسهیلات ۱۵ درصدی را در اختیار تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار داده‌ایم، گفت: تسهیلات بخش کشاورزی باید تسهیلات تک رقمی باشد تا تولید اقتصادی شود؛ درصدد این هستیم که تسهیلات را با بهره کمتر به بهره برداران بدهیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: در ارتباط با چگونگی بهره‌برداری از  آب شهرستان، جهرم اولین منطقه‌ای در کشور  بود که سیستم‌های نوین آبیاری(آبیاری تحت فشار) در آن انجام شده است.

حجتی افزود: در باغ مرکباتی که پوشش توسط خود باغدار ایجاد شده، ۳۰ درصد افزایش بهره وری در مصرف آب داشته و کیفیت و ماندگاری محصول نیز بیشتر می‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *