اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: ایران و ویتنام در مورد نحوه همکاری در کشت فراسرزمینی به توافق رسیدند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 ‘محمود حجتی’ وزیر جهاد کشاورزی بررسی نحوه همکاری ایران با ویتنام در کشت فراسرزمینی و تعیین محورهای تجارت محصولات کشاورزی را از جمله توافقات هیات های دو طرف اعلام کرد و گفت مقرر شد پیش نویس موافقت نامه ایجاد قرنطینه گیاهی و دامی دو کشور تهیه شود.

وزیر جهاد کشاورزی که در هیات همراه دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به هانوی سفر کرده است پس از رایزنی با مقام های ویتنامی برای توسعه همکاری در بخش کشاورزی، به خبرنگار ایرنا، گفت: طرف ویتنامی در زمینه کشت فراسرزمینی ایران در این کشور اعلام آمادگی کرده بود و مقرر شد نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی ایران و وزارت کشاورزی ویتنام اراضی و چگونگی در اختیار گرفتن آن را با توجه به سیاست های ایران بررسی ونتیجه را اعلام کنند.
حجتی، امور مربوط به شیلات را ‘یکی از زمینه های فوق العاده’ همکاری ایران و ویتنام خواند و گفت: در بخش پرورش، فرآوری، بازاریابی و صید زمینه های زیادی برای همکاری وجود دارد که روز پنجشنبه در دستور کار مذاکرات سران دو کشورهم قرار داشت.
وی بخش سوم همکاری ایران و ویتنام را در زمینه کشاورزی، مربوط به تجارت محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: ویتنام محصولاتی تولید می کند که مورد نیاز ایران است و حتی می تواند از طریق کشورمان به کشورهای منطقه صادر شود. محصولاتی هم در ایران تولید می شود که در ویتنام و کشورهای منطقه بازار خوبی دارد.
وزیر جهاد کشاورزی، کشمش، پسته و میوه های دانه دار و هسته دار مانند انار و گیلاس را مورد تقاضای فراوان ویتنام و منطقه ذکر کرد و گفت: با توجه به میزان تولیدات ایران که افزون بر نیاز است، صادرات این محصولات می تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
حجتی خاطرنشان کرد که ایران و ویتنام تاکنون در زمینه قرنطینه گیاهی و دامی موافقت نامه ای مبادله نکردند و قرارشد پیش نویس آن تهیه و توسط کارشناسان دو طرف مور بحث قرار گیرد تا در آینده مبادله شود.
سیام**۱۵۵۳**۱۶۱۱**خبرنگار: کتایون لامع زاده**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *