اهم اخبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت: ۳۲۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط کشور از محل طرح بهین یاب تسهیلات دریافت کرده اند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از محل اجرای طرح بهین یاب با هدف پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکنون ۳۲۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط کشور تسهیلات مالی دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده عصر سه شنبه در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین که با عنوان بررسی عملکرد سیاست های اقتصاد مقاومتی در این استان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: به این واحدها در مجموع سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ارائه شده است.
وی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت های لازم را برای اینکه تسهیلات ارائه شده در جای خود هزینه شوند به عمل می آورد.
‘بهین یاب، درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت است که تمامی اطلاعات مفید و خدمات مرتبط با حوزه سرمایه گذاری در صنعت، معدن و تجارت اعم از صدور مجوزها، وضعیت پروژه ها و طرح ها، معافیت های گمرکی و غیره در این بخش ارائه شده است.’
نعمت زاده، ارتقای کمیت و کیفیت تولید داخلی، فعال ساختن واحدهای تولیدی، رشد سرمایه گذاری و افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی را از جمله مهم ترین سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی در دوران پسابرجام عنوان کرد.

** تهیه بسته حمایت از صادرات کالاهای غیرنفتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از تهیه بسته حمایت از صادرات کالاهای غیرنفتی و ابلاغ آن از سوی معاون اول رئیس جمهوری به وزیران خبر داد و گفت: این بسته به تایید بانک مرکزی نیز رسیده و منتظریم تا با تعیین هیات عامل صندوق توسعه ملی از این ظرفیت نیز برای تقویت صادرات کشور و حمایت از تولید داخل استفاده کنیم.
نعمت زاده در بخش دیگری از صحبت های خود از قزوین به عنوان یکی از استان های مهم صنعتی کشور یاد کرد و گفت: این استان دارای سه هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی است که از این میان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد با مشکل روبرو هستند که عمده آنها جزو صنایع کوچک محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار نفر در بخش صنعت قزوین مشغول به فعالیت هستند، افزود: این استان دارای ۶۹۰ طرح صنعتی در حال ساخت است که دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند و در صورت تکمیل برای ۹ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می کنند.
استان قزوین هم اکنون دارای سه هزار و ۲۵۰ واحد صنعتی فعال است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *