اهم اخبار

وزیر کشاورزی روسیه:تولید غلات در روسیه به بیشترین میزان ۴۰ سال گذشته رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: تولید غلات در این کشور به بیشترین میزان ۴۰ سال گذشته رسیده و این کشور قصد دارد میزان صادرات گندم را به بیش از ۶ تن در سال برساند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل  به نقل از راشاتودی وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرده است که میزان تولید غلات در این کشور به بیشترین میزان ۴۰۰ سال گذشته رسیده است.

به گفته الکساندر تچوا روسیه امسال ۱۱۷ میلیون تن غلات برداشت کرده که بهترین نتیجه طی ۳۸ سال گذشته بوده است. این میزان برداشت تنها در سال ۱۹۷۸ به میزان ۱۲۷ میلیون تن انجام شده بود. این نتیجه بسیار بهتر از پیش‌بینی وزیر کشاورزی این کشور است که پیش از این رقم ۱۱۰ میلیون تن را عنوان کرده بود. وی گفته بود در صورت شرایط آب‌وهوایی مناسب احتمالاً به ۱۱۳ تا ۱۱۶ میلیون تن برسد.

به گفته وزیر کشاورزی روسیه بازدهی تولید تا ۶۰ درصد در سال‌های اخیر افزایش داشته است. وی پیش‌بینی کرد که تولید غلات طی ۱۵ سال آینده رشد ۲۵ درصدی داشته باشد.

وی همچنین گفت در سال ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ روسیه قصد دارد که ۳۵ میلیون غلات صادر کند که ۲۸ میلیون تن آن گندم خواهد بود.

بر اساس این گزارش روسیه به طور قابل‌توجهی صادرات غلات خود را طی دو سال گذشته افزایش داده است و در جایگاه بزرگ‌ترین صادرکنندگان گندم، در کنار کانادا و آمریکا قرار گرفته است. این کشور صادرات گندم به مصر را از سر گرفته که یکی از بزرگ‌ترین مشتریان گندم در جهان محسوب می‌شود.

میزان صادرات گندم این کشور سالانه به ۴ الی ۵ میلیون تن می‌رسد و انتظار می‌رود که این رقم در آینده به ۶ میلیون تن برسد. مسکو و قاهره درباره همکاری برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تولید بیشتر گندم در مصر مذاکره کرده‌اند.

به گزارش فارس،‌ایران در سال‌های گذشته از واردکنندگان گندم از روسیه بود. امسال با تولید بیشتر به خودکفایی رسیده است و احتمالاً برنامه صادرات نیز خواهد داشت.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *