اهم اخبار

پاویون تجاری ایران در چین اردیبهشت ۹۶ راه‌اندازی می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رایزن بازرگانی ایران در چین(شانکهای) از راه‌اندازی پاویون تجاری ایران در منطقه آزاد شانکهای چین خبر داد و گفت: این پاویون اردیبهشت سال ۹۶ افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا ، علی دهقانی صبح پنجشنبه در حاشیه حضور یک گروه تجاری چینی در اتاق بازرگانی شیراز، به خبرنگاران گفت: طرح و ایده راه‌اندازی این پاویون از سوی ایران، مطرح و با توجه به ضرورت آن، مذاکراتی از حدود ۶ ماه قبل با بازرگانان چینی آغاز شد.

دهقانی با بیان اینکه ایجاد پاویون‌های تجاری در چین به حدود ۴ سال قبل باز می‌گردد، گفت: استرالیا اولین کشوری بود که اقدام به ایجاد پاویون تجاری در شانکهای کرد و پس از آن سایر کشورها نیز وارد شدند به‌طوریکه تاکنون ۲۰ کشور در شانکهای پاویون تجاری دارند.

دهقانی با تصریح اینکه ایجاد پاویون تجاری گامی بلند برای حضور تجار و محصولات ایران در بازار بزرگ و پر سود کشور چین است، گفت: با توجه به اینکه از طرف ایران کسی برای سرمایه‌گذاری ورود نکرده بود، مذاکره با سرمایه‌گذار چینی انجام و با استقبال آنان روبرو شد.

او گفت: حضور هیئت چینی در ایران برای مذاکره با تجار و بازرگانان ایرانی و جلب نظر آنان در زمینه ارائه محصولات تولیدی در بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

دهقانی با بیان اینکه محصولات ایرانی با برند ایرانی در بازار چین و در قالب این پاویون عرضه می‌شود، اظهار کرد: عرضه محصولات به سه روش فروش جزئی، فروش عمده و فروش الکترونیک انجام خواهد شد.

رایزن بازرگانی ایران در چین خاطرنشان کرد: هم‌اینک ساختمان پاویون در شانکهای خریداری شده و در این سفر هیئت چینی با تجاری در تهران، اصفهان و شیراز مذاکراتی انجام داده‌اند. محصولات ایرانی شامل فرش، صنایع‌دستی، مواد غذایی، کالاهای های‌تک و معادن و سنگ قابلیت عرضه در این پاویون را خواهند داشت. در بخش محصولات هایتک و دانش‌بنیان، معاونت علمی ریاست‌جمهوری تصمیم‌گیری خواهد کرد اما در بقیه بخش‌ها تجار و بازرگانان فعال بخش خصوصی امکان حضور و فعالیت را خواهند داشت.

دهقانی گفت: امروز بازار چین، ثروت‌مند شده و تمایل زیادی در مردم این کشور برای خرید کالاها و محصولات خارجی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، صبح پنجشنبه ۱۹ اسفند یک گروه تجاری از کشور چین با هدف مذاکره با تجار و بازرگانان استان فارس در محل اتاق بازرگانی، جلسه‌ای با فعالان بخش اقتصادی برگزار کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *