اهم اخبار

پایان برداشت زعفران تا ۲۰ روز دیگر/ حداقل و حداکثر قیمت در بازار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

غلامرضا میری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قیمت زعفران طی روزهای اخیر تغییری نداشته است، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم از این محصول، حداقل ۵ میلیون تومان و حداکثر ۶ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دلالان همچنان در بازار طلای سرخ فعالیت می‌کنند و با توجه به زمینه‌ای که برایشان فراهم شده، به راحتی حاضر به ترک میدان نیستند.

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران درباره پیش‌بینی قیمت این محصول در روزهای آینده با توجه به فصل برداشت و حضور دلالان در بازار آن نیز، گفت: درحال حاضر نمی‌توان در این زمینه اظهارنظری کرد و باید منتظر جمع آوری محصول و نهایی‌شدن میزان تولید آن ماند.

میری در بخش دیگری از سخنان خود، صادرات زعفران از کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: در آبان‌ماه صادرات خوبی داشته‌ایم؛ اما آمار آن هنوز در اختیار ما قرار نگرفته؛ ضمن اینکه صادرات این محصول تا پایان مهرماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بین ۷۰ تا ۷۵ درصد زعفران تولیدی در سال‌ جاری برداشت شده است، گفت: برداشت زعفران ۲۰ روز دیگر به پایان می‌رسد و تا آن زمان نمی‌توان درباره میزان تولید آن نیز برآورد قطعی داشت.  

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *