اهم اخبار

پذیرایی بازارهای جهانی با شکلات ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک فعال اقتصادی در زمینه تولید شکلات و شیرینی گفت: وقتی شکلات ایرانی به استرالیا و اتحادیه اروپا صادر می شود، یعنی این صنعت مزیت های رقابتی لازم را برای حضور در بازارهای جهانی دارد.

کاظم غفارزاده» افزود: صنعت شیرینی و شکلات ایران ظرفیت رقابت با برندهای برتر جهان را دارد. غفارزاده که مدیر فروش یک شرکت شکلات و شیرینی سازی با تولید روزانه بیش از ۲۵۰ تن است، ادامه داد: تنها نیاز این صنعت حمایت دولت است.
وی توضیح داد: ما در واحدهای تولیدی خود ۴۵۰۰ نفر کارمند داریم و با حمایت دولتی می توانیم شمار کارمندان خود را به هفت هزار نفر برسانیم. به گفته این تولیدکننده، شیرینی و شکلات ایران در منطقه بازار خوبی به دست آورده است و از نظر قیمت و کیفیت توان رقابت با دیگران را دارد.
غفارزاده تنها مشکل کنونی این صنعت را سختی انتقال پول و در نتیجه حضور واسطه ها و صراف ها برای تسهیل این امر دانست. به گزارش ایرنا، ساماندهی واردات و صادرات بویژه در زمینه محصولات غذایی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
شهریورماه سال گذشته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات، ظرفیت سالیانه تولید انواع شیرینی و شکلات صنعتی در کشور را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد.«جمشید مغازه‌ای» یادآوری کرد سال ۹۵ این صنعت یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن ظرفیت تولید داشت که ۹۰۰ هزارتن کمتر از ظرفیت واقعی آن بود.
صادرات صنایع تبدیلی غذایی کشور در نیمه نخست سال ۹۶ نزدیک به ۹۲۳ هزارتن به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که ازنظر وزنی ۲۳ درصد رشد داشت؛ در حالی که آمار صادرات نیمه نخست سال ۹۵ برابر ۷۴۸ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار بود.
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دی ماه ۹۶ درباره آخرین وضع تراز تجاری صنایع غذایی ایران اعلام کرد: صادرات صنایع تبدیلی غذایی کشور در ۹ ماهه سال گذشته به یک میلیون و ۳۷۰ هزارتن رسید که ارزش آن حدود ۲میلیارد و ۷۵ میلیون دلار برآورد می شود.
به گفته «کاوه زرگران»، محصولات گروه شیرینی و شکلات با صادراتی در حدود ۴۱۴ میلیون دلار در گروه های صادراتی محصولات صنایع غذایی قرار دارد. محصول شکلات نیز با کسب بالاترین ارزش صدور در ۹ ماهه ۹۶ به رکورد ۱۸۸ میلیون دلار دست یافت.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *