اهم اخبار

پروانه استاندارد هفت فرآورده غذایی باطل شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 اداره کل استاندارد استان تهران پروانه هفت فرآورده غذایی شامل انواع شکر، چای، آب معدنی، نمک، زعفران و کیک خوراکی را باطل کرد.

 

به گزارش اگروفودنیوز از این اداره کل، شکر سفید با نام تجارتی تصفیه‌خانه قند، چای سیاه بدون اسانس با نام تجارتی کوزه طلایی، چای کوزه اردیبهشت، چتی‌ کومه، آب معدنی با نام تجارتی ایرانداد، نمک خوراکی یددار با نام تجارتی سودمند و کیک روغنی با نام تجارتی سانلی، ساچی و کبیتا از جمله فرآورده های غذایی هستند که پروانه استاندارد آنها باطل شده است.
همچنین زعفران رشته‌ای با نام تجارتی حمید۱۱۰، قند کله شکسته با نام تجارتی نام‌آوران از جمله دیگر کالاهایی هستند که پروانه استاندارد آنها به دلیل غیر استاندارد بودن ابطال شد.
محمودرضا طاهری مدیر کل اداره کل استاندارد استان تهران روز سه شنبه با اشاره به بازرسی‌های انجام‌شده از واحدهای فعال در صنعت غذا گفت: پروانه استاندارد محصولات یاد شده ماه گذشته باطل شده است.
وی به نظارت جدی بازرسان استاندارد در سال گذشته در طرح های ویژه رمضان و نمایشگاههای بهاره اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ مورد نمونه برداری صورت گرفته و کارشناسان به صورت جدی بر محصولات غذایی نظارت داشتند.
طاهری افزود: در این رابطه موارد زیادی توقیف، اعلام جرم، اخطار، تذکر و جمع‌آوری محصولات غیراستاندارد توسط بازرسان استاندارد انجام شده است.
وی همچنین از صدور ۲۵ پروانه استاندارد برای فرآورده های غذایی در جریان بیش از ۱۸هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی مواد غذایی در استان تهران در سال گذشته خبر داد.
در سال گذشته بیش از ۲۳ جلسه کمیته علایم برای بررسی پرونده فرآورده‌های غذایی توسط اداره کل استاندارد استان تهران برگزار شده که در مجموع، ۱۷۶ پروانه صادر و ۷۰ پروانه ابطال و تعلیق شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *