اهم اخبار

پیروزبخت عنوان کرد:تهیه پیوست استاندارد برای رونق صادرات و واردات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تهیه پیوست استاندارد برای رونق صادرات و واردات یک نیاز ضروری است و در این راستا با تشکیل کارگروه استاندارد سازی ظرفیت‌های استاندارد را شناسایی و از ابتدا همه چیز با استاندارد تعریف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نیره پیروز بخت در نشست شورای استاندارد استان در زاهدان گفت: یک سوم استانداردهای کشور در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید تدوین شده است.

وی با بیان اینکه هر کالای تولید داخل باید دارای استاندارد باشد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در سال گذشته برای تولید هر کالای داخلی تهیه پیوست استاندارد مصوب کرد. از سال ۱۳۳۹ تاکنون حدود ۳۰ هزار استاندارد درکشور تدوین شده که حدود ۱۳ هزار مورد آن مربوط به دولت یازدهم بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به پتانسیل دسترسی به آبهای آزاد از طریق بندر چابهار و تاکید بر اینکه مبادلات جهانی باید بر اساس استانداردهای موجود شکل بگیرد گفت: سیستان و بلوچستان با ۳ کشور افغانستان، پاکستان و عمان تفاهم نامه استاندارد دارد که می توان از ظرفیت این تفاهم نامه ها بر مبنای مبادلات خود استفاده کنید و در صورت غفلت، کشورهای دیگر فرصت این بازارها را از ما می‌گیرند.

پیروز بخت از اعلام آمادگی فعالیت استاندارد به شکل پایلوت در بازارچه‌ها در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: امروز رعایت استاندارد تنها محدود به کالا و خدمات نیست و وارد حوزه حقوق شهروندی به عنوان یک مطالبه جدی شده و وظیفه ماست که از کرامت انسانی صیانت کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *