اهم اخبار

پیش‌بینی کسب رتبه دوم کشوری گلستان برای تولید گندم در سال آینده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به این‌که گلستان تا سال گذشته رتبه دوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داده بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رتبه نخست تولید گندم در کشور را بدست آوریم.

به گزارش ایسنا، «حسین کاویانی» در جمع خبرنگاران گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۶ بیش از ۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی با ارزش حدود ۷۴۰۰ میلیارد تومان در استان تولید شد.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی ۳۷ درصد تولیدات استان را به خود اختصاص داده و بیش از ۷۰ درصد اشتغال استان به شکل مستقیم و غیر مستقیم وابسته به کشاورزی است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان این‌که حدود ۲۰۰ بهره‌بردار در بخش کشاورزی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۱۰۵ نوع محصول کشاورزی در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و … در گلستان شناسایی و معرفی شده است.

کاویانی در ادامه با اشاره به نزدیکی زمان برداشت محصولات زراعی پاییزه در استان، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۵۰ هزار تن کلزا در استان تولید شود که این میزان تقریباً سه برابر سال گذشته است.

وی ادامه داد: در بخش گندم نیز پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی را داریم. برداشت این محصول حدوداً از ۱۰ خرداد آغاز خواهد شد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: امسال هم‌چنین در محصول جو پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تنی را داریم که برداشت این محصول نیز ظرف یک هفته آینده آغاز می‌شود.

کاویانی افزود: علاوه‌بر این‌ها پیش‌بینی می‌کنیم در محصول سیب‌زمینی ۱۵۰ هزار تن محصول و در گوجه‌فرنگی نیز ۲۶۰ هزار تن تولید داشته باشیم.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به کیفیت خوب گندم استان، تصریح کرد: درصد مواد مغذی موجود در گندم گلستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

کاویانی در ادامه به قیمت گندم اشاره کرد و گفت: درخواست قیمت ما برای محصول گندم ۱۴۶۰ تومان بود اما شورای اقتصاد همان قیمت سال گذشته یعنی میزان ۱۳۰۰ تومان را تصویب و ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۲۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان در نظر گرفته شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *