اهم اخبار

پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا از مزارع قزوین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به آغاز برداشت کلزا از مزارع،گفت: پیش بینی می شود امسال۱۵ هزار تن از این محصول در استان برداشت و تولید شود.

 

 

تورج بنیادی دیروز (یکشنبه) به خبرنگاران گفت: در سال جاری هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان به زیر کشت کلزا رفته است.

این مسئول با اشاره به خرید تضمینی این محصول از کشاورزان، گفت: تمهیدات و امکانات لازم برای خرید این محصول در سطح شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و آوج انجام شده است و پنج مرکز خرید شامل یک مرکز در قزوین، یک مرکز بوئین زهرا، یک مرکز البرز، یک مرکز آبیک و یک مرکز در تاکستان) کار خرید کلزا از کشاورزان استان را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: ۱۰ کارشناس آموزش بر روند خرید تضمینی کلزا نظارت می کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و همزمان با ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه جامع خرید تضمینی؛ برای پرداخت به موقع وجوه کشاورزان اقدام خواهد شد.

بنیادی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در سال جاری؛ با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال است.

وی یادآور شد: در مراکز خرید با هماهنگی‌های انجام شده دانه کلزای تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری است.

بنیادی خاطر نشان کرد: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۱۰ درصد و افت ناخالصی بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزای تولیدی کسر و وجه آن پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشت کلزا به دلیل نیاز مبرم کشور به دانه های روغنی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *