اهم اخبار

پیش بینی تولید ۱۳۰ هزار تن قزل آلا در سال ۹۸/قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۲۱ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت:با توجه به وقوع سیل در استان های اصلی تولید و از بین رفتن بخشی از مزارع برآورد می‌شود که تولید به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزارتن برسد.

 

 

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار قزل آلا اظهار کرد: طبق روال همه ساله در ۶ ماهه ابتدای سال، تقاضای چندانی برای خرید ماهی در بازار وجود ندارد که این امر منجر به افت قیمت می‌شود.

وی افزود: با توجه به وقوع سیل اخیر، بخشی از ذخیره بچه ماهی در استان‌های پر تولید از بین رفت که در نهایت عواقب این خسارت در برج ۵ و ۶ خود را نشان می‌دهد.

نبی زاده ادامه داد: اگر سازمان شیلات حمایتی مزارع آسیب زده نداشته باشد، از این رو پیش بینی می‌شود که قیمت ماهی به ویژه قزل آلا در مهر و آبان به سبب کمبود عرضه با افزایش چشمگیر قیمت در بازار روبرو شود.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی حذف ماهی از سفره‌های خانوار را به زیان تولید دانست و گفت: کاهش تقاضا برای خرید ماهی در بازار موجب شده تا بسیاری از مزارع نتوانند به کار خود ادامه دهند که در نهایت این امر حذف اشتغال پایدار را به همراه دارد که در شرایط فعلی اقتصاد دیگر امکان سرگیری مجدد فعالیت مزارع نیست.

وی پیش بینی میزان تولید قزل آلا قبل از وقوع سیل را ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با وقوع سیل در استان های اصلی تولید و از بین رفتن بخشی از مزارع برآورد می‌شود که تولید به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزارتن برسد و در صورتی که حمایتی صورت نگیرد، تولید به کمتر از ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی قیمت قزل آلا در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه استان‌های چهار محال بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد به عنوان استان‌های پرتولید در سیل اخیر دچار خسارت شدند، بنابراین پیش بینی می‌شود که درصورت حمایت دولت، بازار ظرف مدت زمان ۲ تا ۳ ماه آینده به تعادل برسد.

وی در پایان نرخ هر کیلو قزل آلا سر مزرعه را ۲۰ تا ۲۱ هزارتومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو قزل آلا با نرخ ۳۲ تا ۳۵ هزارتومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *