اهم اخبار

پیگیری‌ها برای افزایش نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی ادامه دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسئول گفت: اگرچه پیگیری‌ها برای افزایش نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی همچنان ادامه دارد، اما برنامه‌ای برای افزایش قیمت در دستور کار دولت نیست.

 

علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای افزایش نرخ خرید تضمینی همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: این در حالی است که برنامه‌ای برای افزایش قیمت تضمینی دانه‌های روغنی در دستور کار دولت نیست.
وی افزود: با توجه به ثبات قیمت تضمینی در دو سال قبل و افزایش تورم، نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی همانند حقوق کارمندان حداقل ۳۰ درصد دیگر باید افزایش یابد تا جوابگوی هزینه کشاورزان باشد.
مهاجر ادامه داد: اگرنرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی برای سال زراعی ۹۷_۹۸ افزایش نیابد، بی شک کشاورزان در سال آینده اقدام به کشت محصولات نخواهند کرد که این امر به نفع تولید داخل نیست.
مجری طرح دانه‌های روغنی درباره آخرین وضعیت سطح زیر کشت کلزا برای سال زراعی جدید، بیان کرد: برنامه قراردادی وزارت جهاد کشاورزی برای کشت کلزا برای سال زراعی جدید ۲۴۰ هزار هکتار است که تا کنون در ۲۲۰ هزار هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی، اگر دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی نداشته باشد، پیش‌بینی می‌شود که سطح زیر کشت به رقم ‌۲۴۰ هزار هکتار نرسد.
مهاجر در پایان تصریح کرد: با توجه به برنامه ۲۴۰ هزار هکتاری سطح زیر کشت پیش‌بینی می‌شود، تولید کلزا برای سال زراعی آینده به ۵۰۰ هزار تُن برسد.
آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *