اهم اخبار

چین به جای آمریکا از برزیل دانه سویا وارد کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

چین از دانه های سویای برزیلی برای پر کردن جای خالی این محصول پس از توقف کامل خرید دانه‌های سویا از آمریکا استفاده می‌کند.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ به نقل از اسپوتنیک نیوز، چین معمولا بیشتر دانه های سویای مورد نیاز خود را برای تغذیه احشام در این وقت از سال از آمریکا وارد می کند و آمریکا دومین تامین کننده بزرگ دانه های سویا برای این کشور در کل سال است. ارزش این همکاری در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار بود.
پکن عوارض بر واردات از آمریکا را ۲۵ درصد در جولای در پاسخ به عوارض آمریکا بر کالاهای چینی بالا برد. از آن زمان واردات دانه های سویا از آمریکا ناگهان کاهش یافت و در نوامبر به صفر رسید .
درعوض، چین ماه گذشته ۵٫۰۷ میلیون تن دانه سویا از برزیل وارد کرد که ۸۰ درصد نسبت به ۲۰۱۷ افزایش داشت.
ولی تقاضای دانه های سویا هم در چین کمتر شده است. چون تب خوک آفریقایی گله های خوک را تلف کرد و تقاضا برای غذای حیوانات را کاهش داد.
پکن در ماه دسامبر پس از آتش بس جنگ تجاری با آمریکا ، واردات کالا از این کشور را از سر گرفت ولی هنوز هم عوارض کالاهای آمریکایی بالاست.
در حالی که به نظر می‌رسد چین یک شریک تجاری جایگزین برای برطرف کردن نیازش به دانه های سویا پیدا کرده، مشخص نیست فروشندگان آمریکا به کدام سمت متمایل شده اند. چین حدود ۶۰ درصد صادرات دانه های سویای آمریکا را در ۲۰۱۷ تشکیل می‌داد.
طبق گزارش‌های رسیده، کشاورزان آمریکایی در حال افزایش تجارت با اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.
ظاهراً پکن در ماه دسامبر پس از اجرایی شدن آتش‌بس، ۲ بار از آمریکا دانه های سویا خریده است، ولی این دانه ها هنوز وارد نشده اند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *