اهم اخبار

کاهش آلودگی در دومین کانون سن گندم کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه با بیان این‌که ابرکوه دومین کانون سن گندم کشور است، از کاهش آلودگی امسال مزارع ابرکوه به‌علت تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مهدی غیب الهی» درحاشیه بازدید از نحوه اجرای سمپاشی علیه آفت سن گندم در این شهرستان اظهار کرد: نظارت کامل بر مبارزه با آفت سن گندم تأثیر بسزائی در میزان عملکرد از نظر کیفیت و کمیت محصول گندم دارد.

وی با اشاره به این‌که ابرکوه دومین کانون سن گندم کشور است، گفت: عملیات مبارزه با آفت سن گندم از فروردین امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: امسال با ۲۵۰۰ هکتار اراضی آلوده به سن گندم مبارزه می‌شود و به‌علت تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی امسال مزارع گندم این شهرستان کمتر به سن آلوده است.

وی با اشاره به ۳۰۰۰ هکتار مزارع گندم شهرستان ابرکوه در سال زراعی جاری، گفت: این مزارع به‌صورت مکانیزه به کاشت گندم اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط در هر هکتار ۳۷۰۰ کیلوگرم گندم از اراضی این شهرستان تولید شود.

به گفته غیب‌الهی، به‌علت تبعات خشکسالی، افت سطح آب‌های زیرزمینی، تداوم خشکسالی و کاهش نزولات جوی، ۱۰ درصد محصول زراعی شهرستان ابرکوه کاهش یافته است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *