اهم اخبار

کشاورزی باید شغل اصلی کشاورزان باشد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده مردم بروجرد گفت: شغل، حرفه اصلی و منبع درآمد در روستاها باید کشاورزی باشد اصلی‌ترین شغل و منبع درآمد روستایی باید کشاورزی باشد در غیر این‌صورت اقتصاد آسیب جدی خواهد دید.

به گزارش خبرگزاری اگروفودنیوز ، عباس گودرزی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات کشاورزان بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به روستائیان است.

وی خاطرنشان کرد: شغل، حرفه اصلی و منبع درآمد در روستاها باید کشاورزی باشد اصلی‌ترین شغل و منبع درآمد روستایی باید کشاورزیباشد در غیر این‌صورت اقتصاد آسیب جدی خواهد دید.

نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: یکی از راهکارها این است که روستایی حمایت شود در قانون هم باید به نفع مردم تفسیر شود.

گودرزی با اشاره به اینکه «برخی از زمین‌های کشاورزی جزء منابع ملی محسوب شده است و کشاورزان از این قضیه گلایه دارند» افزود: توافق شد در یک کمیسیونی که در جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل می‌شود به صورت پلاک نه شخصی مراجعه کنند و با دو نقشه امور اراضی و منابع ملی تطبیق داده شود و اگر اختلافی دیده شد اصلاح صورت گیرد و حق را به کشاورز بدهند.

وی خاطرنشان کرد: ملاک نقشه قبل است نه نقشه جدید، پس بنابراین کسانی‌که در ایام گذشته پدارنشان در زمین کشت می‌کردند امروز حق دارند که در این سرزمین خود به ادامه کشت بپردازند.

نماینده مردم بروجرد اضافه کرد: اگر کشاورز در چند سال اخیر در اراضی ملی اقدام به شخم کرده و به منابع ملی آسیب زده است باید این اراضی را به منابع ملی برگرداند که البته قرار است به آنها نیز کشت های جواب‌ده معرفی شود.

گودرزی بیان کرد: قرار شد کسانی‌که پرونده آنها به مراجع قضایی رسیده مجدد مراجعه و تشکیل پرونده بدهند و در کمیسیون موضوع آنها مورد بررسی قرار گیرد اگر این مشکل در سطح شهرستان و استان حل شود که خوب است وگرنه در غیر این‌صورت در سطح کشور مطرح خواهیم کرد.

وی گفت: باید از مهاجرت کشاورزان به شهر جلوگیری شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *