اهم اخبار

کیفیت ماشین های صنعتی وارداتی از نوع داخلی آن پایین‌تر است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک فعال صنعت ماشین سازی گفت: ماشین های صنعتی وارداتی نسبت به نوع داخلی آن از کیفیت پایین‌تری برخور دارند.

کسری مهرکی، فعال صنعت ماشین سازی صنعتی  اظهار کرد: واردات ماشین های صنعتی ، تعرفه ۴ تا ۷ درصدی دارد و در حالیکه واردات قطعات مورد نیاز برای ساخت ماشین در داخل کشور، ۴۰ تا ۵۰ درصد است و این قوانین موجب شده تا بسیاری از افراد اقدام به واردات ماشین صنعتی از خارج کشور کنند.

وی با اشاره به کیفیت پایین  ماشین های صنعتی وارداتی نسبت به نوع داخلی آن، گفت: ماشین‌های داخلی توان رقابت با محصولات اروپایی را دارند، به طوریکه در گذشته نیز برخی محصولاتمان را به کشورهای اروپایی صادر می‌کردیم.

مهرکی با بیان اینکه در سال های رکود، با افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی در تولید مواجه بودیم ، تصریح کرد: طبق آمار ۵۰ درصد از ماشین سازان کشور مجبور به تعطیلی واحدهای صنعتی خود شده اند.

این تولیدکننده صنعتی اذعان کرد: ماشین های صنعتی خارجی معمولا توسط تجار به داخل کشور وارد می شود و در نتیجه به دلیل عدم وجود دفتر نمایندگی شرکت صادرکننده، با مشکلاتی از قبیل خدمات پس از فروش و گارانتی مواجه است، در حالیکه ماشین های صنعتی داخل از وضعیت خوبی در زمینه خدمات پس از فروش برخوردار بوده است.

مهرکی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: با حمایت مسئولان از تولیدات صنعتی داخلی، از تعطیلی واحدهای فعال در حوزه ماشین های صنعتی جلوگیری می شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *