اهم اخبار

از گروه صنعتی و پژوهشی زر در بیست و دومین همایش روز ملی صنعت و معدن تقدیر شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یست و دومین همایش روز ملی صنعت و معدن با هدف بزرگداشت  روز ملی تولید در بخش صنعت و معدن کشور با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ، محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت، شافعی رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و اکبریان رییس کمیسیون صنایع مجلس در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش اگروفودنیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این همایش گفت که اگر قرار است بگوییم محور توسعه بر مدار توانمندی بخش خصوصی استوار است و بخش خصوصی باید میدان‌دار توسعه آینده کشور باشد، باید در سیاست های فرهنگی و اجتماعی همه نشان دهند که طرفدار بخش خصوصی هستند و این بخش باید مورد حمایت قرار بگیرد.

جهانگیری با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته و انتقادات اخیر ایشان نسبت به اجرای این سیاست‌ها خاطرنشان کرد: مهمترین پیام سیاست‌های اصل ۴۴ این است که بخش خصوصی می‌تواند به هر میزان که می خواهد فعالیت کند و کارهای بزرگ انجام دهد. معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد دولت دوازدهم دولتی پرانرژی‌تر و قوی‌تر باشد تا بتواند به مطالبات بخش خصوصی و مردم پاسخ دهد و مشکلات این بخش را برطرف کند، او همچنین از بخش خصوصی نیز دعوت کرد که به صحنه بیایند.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز در این همایش با اشاره به اینکه به جای خلق ثروت از رهگذر به گردش درآوردن موتور تولید و جایگزینی آن با واسطه گرهای مالی و فروش منابع ملی گفت: این مسائل موجب شد اقتصاد ما شکننده و با هر تکانه ای تحت تاثیر قرار گیرد‌.

شافعی با یادآوری اینکه طی سالهای گذشته با افزایش درآمدهای نفتی ، بخش خصوصی به عنوان موتور تولید ثروت به فراموشی سپرده شد گفت: به نظر نمی رسد بدون توجه به حجم عظیم مشکلات بتوان همچنان بر اقدامات و تصمیمات گذشته پافشاری کرد. در این همایش از برگزیدگان بخش صنعت تجلیل شد که در این میان گروه صنعتی و پژوهشی زر لوح و تندیس ویژه این همایش را از آن خود کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *