اهم اخبار

گسترش همکاری‌های کشاورزی بین لیتوانی و ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]وزیر کشاورزی لیتوانی در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور گفت: برای ما مهم است که وزارت کشاورزی ۲ کشور در زمینه صادرات و واردات محصولات مختلف با یکدیگر همکاری کنند.[/heading]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیرجینیا بالتری تینه در بازدید از نمایشگاه دام و طیور با ابراز خوشحالی از حضور در ایران و بازدید از این نمایشگاه

با بیان اینکه ایران در زمینه تولید گندم و جو بسیار قوی عمل کرده است گفت: بهره‌مندی از تجربیات این کشور در زمینه افزایش راندمان تولید بسیار مفید خواهد بود.

وزیر کشاورزی لیتوانی تصریح کرد: پتانسیل‌های بسیار قوی در زمینه تبادل محصولات کشاورزی و لبنی بین دو کشور وجود دارد و امکان تبادلات از طریق بنادر و راه‌آهن برای دو کشور موجود است.

وی با بیان اینکه من به مسائل سیاسی چندان اهمیتی نمی‌دهم گفت: برای ما صرفا برقرار تبادلات تجاری در زمینه‌های مختلف مدنظر است.

بالتری تینه گفت: امروز با وزیر کشاورزی ایران ملاقاتی خواهیم داشت و این دیدار می‌تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد.

وزیر کشاورزی لیتوانی با اظهار امیدواری از گسترش همکاری‌های بین دو کشور گفت: نمایشگاه حاضر خوب برگزار شده و کشور لیتوانی هم تعدادی غرفه محصولات مختلف را در این نمایشگاه عرضه کرده است.

گفتنی است شش غرفه از کشور لیتوانی در نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور آخرین دستاوردهای خود را در زمینه‌های مختلف به علاقمندان و بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند. در غرفه‌های لیتوانی محصولات مختلفی از جمله پنیر فرآوری شده، شکلات، شیر خشک و محصولاتی که ارزش صادراتی دارند عرضه شده است.

 براساس این گزارش وزیر کشاورزی لیتوانی به همراه هیأت همراه برای بازدید از نمایشگاه دام و طیور در ایران حضور دارد و امروز ملاقاتی با وزیر جهاد کشاورزی خواهد داشت.

به گزارش فارس، چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور، فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته از ۸ آبان در محل دائمی نمایشگاه شروع به کار کرده و امروز ۱۱ آبان آخرین روز برگزاری این نمایشگاه است.

 

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *