اهم اخبار

گفتگوی اگروفودنیوز با علی قلی زاده ، تولید کننده انواع لباس فرم و کار صنعتی اکسون

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 

  • لطفا خود را معرفی نمایید .

علی قلی زاده متولد سال ۱۳۳۶ از شهرستان سراب ، دارای تحصیلات لیسانس در رشته مهندسی آب و خاک از کشور انگلستان هستم و در حال حاضر مدیر عامل شرکت تولیدی تجاری اکسون می باشم.

 

 

  • لطفا در مورد سابقه و فعالیت های خودتان و محصولات شرکت اکسون توضیحاتی بفرمایید.

بنده در سال ۱۳۶۹ با دریافت مجوز از اتحادیه پوشاک تهران ، اقدام به تولید پوشاک اعم از لباس های فرم اداری و پوشاک تشریفات برای خانم ها و آقایان و توزیع محصولات در سراسر کشور نموده و در نهایت در سال ۱۳۹۲ با ثبت برند (( فراجامه )) به منظور توسعه فعالیت های خود در زمینه تولید و توزیع انواع لباس کار و لباس های ایمنی در کنار تولیدات قبلی به راه خود ادامه دادیم.

ما در سال ۱۳۹۴ در راستای نظام مالیاتی کشور و پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی با ثبت شرکت (( تولیدی تجاری اکسون تک کتان )) به شماره ثبت۴۷۷۴۸۱ تلاش نمودیم تا به صورت شفاف تر و رسمی تر به فعالیت های خود ادامه دهیم.

لازم به ذکر است که تا کنون موفق شده ایم تا بامجموعه هایی نظیر دانشگاه تهران ،راهسازی تاریر ، گلرنگ ، پالایشگاه سوم عسلویه ، آلومینیوم المهدی بندرعباس ، و بخصوص مجموعه های صنایع غذایی از جمله دامداران ، پگاه ، ، رستوران زنجیره ای ایتالیایی بونو و … در زمینه تامین لباس فرم اداری و لباس کار پرسنل این مجموعه ها همکاری موفقی داشته باشیم.

اکسون ۱

 

  • شرکت تولیدی اکسون چه همکاری هایی با مجموعه های صنایع غذایی می تواند داشته باشد ؟

با توجه به همکاری های موفقی که تا کنون با برخی از مجموعه های صنایع غذایی داشته ایم ، شرکت تولیدی اکسون می تواند در جهت تامین لباس کار و لباس فرم پرسنل این مجموعه ها گام برداشته و همچنین می تواند پیشنهاد های خود را در زمینه طراحی هر چه بهتر انواع لباس کار و لباس فرم متناسب با فعالیت های صنایع غذایی و همچنین سایر صنایع موجود در کشور ارائه دهد.

 

اکسون۲

 

  • با توجه به وضعیت اقتصادی دوران پسابرجام ،موقعیت و برنامه های آینده شرکت تولیدی اکسون را چطور ارزیابی میکنید؟

با امید به رفع برخی از تحریم ها و تسهیل در روابط با سایر کشورها امید داریم تا فعالیت های تولیدی لباس فرم و لباس کار اکسون را گسترش داده و در تلاش هستیم تا با کسب امتیاز و نمایندگی برخی برندهای معتبر دنیا در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات خود گام برداریم.

 

  • قاچاق پوشاک چه تاثیراتی بر روی فعالیت های شما و یا حتی صنعت نساجی کشور داشته است ؟

با توجه به میزان قاچاق پوشاک که در سال گذشته بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار بوده است ، نه تنها ضربه سنگینی به تولیدات داخلی خورده است بلکه کاملا در جهت خلاف حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی بوده و باور داریم چنانچه دولت و نهاد های مربوطه با این گونه فعالیت ها برخوردهای لازم و کافی را نداشته باشد ، تبعاتی همچون عدم تحقق اهداف سیاست های کلان کشور را خواهد داشت.

متاسفانه تنها دغدغه ما قاچاق پوشاک نبوده و از طرف دیگر هم مواجه هستیم با تولیدات زیر زمینی و بی کیفیت که اغلب با فرار های مالیاتی همراه بوده و مغایر با سیاست های اقتصادی مقاومتی می باشد.

 

 

  • لطفا به نمونه ای از مخاطرات و مشکلاتی که بر سر راه فعالیت های تولیدی و توزیعی رسمی پوشاک می باشد ، اشاره بفرمایید .

با توجه به اینکه تولیدی لباس فرم و لباس کار اکسون ، شرکتی به ثبت رسیده است و فعالیت رسمی و شفافی دارد ، از طرفی ملزم به رعایت قوانین و پرداخت های قانونی به دولت می باشد و از طرف دیگر ناچار به رقابتی ناعادلانه با مجموعه هایی هست که بدون مجوز در حال فعالیت هستند و به دلیل اینکه تحت نظارت هیچ ارگان و سازمانی نمی باشند به همین خاطر ملزم به پرداخت های قانونی و رعایت حداقل استانداردهای تولید و توزیع هم نمی باشند و متاسفانه خروجی اغلب اینگونه مجموعه ها چیزی جز تولیدات بی کیفیت ، برهم زدن بازار تولید و توزیع ، ایجاد مشکل بر سر راه فعالیت های قانونی مجموعه های به ثبت رسیده و از بین بردن محیط سالم رقابتی بین شرکت ها و موسسات قانونی در سراسر کشور می باشد.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *