اهم اخبار

گوشت گوسفندی ۶ هزار تومان گران شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه در بازار مصرف به ۳۴ هزار تومان تا ۳۷ هزار تومان رسیده که در مقایسه با دو ماه گذشته افزایش قیمت کم‌سابقه ۶ تا۷ هزار تومان را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم بازار کالاهای اساسی در ایام عزای حسینی با توجه به افزایش تقاضایی که برای این محصولات وجود دارد دستخوش تغییر بوده است و اقداماتی که برای تنظیم بازار صورت گرفته نتایج لازم را در خصوص برخی از کالاها به همراه نداشته است.

در حال حاضر هر کیلوگرم برنج هندی در بازار مصرف  قیمتی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶ هزار تومان با توجه به نوع، کیفیت و برند شرکت عرضه‌کننده برای مصرف‌کنندگان دارد.

برنج ایرانی نیز با توجه به اینکه برداشت به‌تازگی انجام شده است نرخ آن کمی کاهش یافته است و هر کیلوگرم از این محصول با توجه به رقم و کیفیت قیمتی بین ۵ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۴ هزار تومان در مناطق مختلف کشور دارد.

نرخ مصرف‌کننده مرغ گرم که در روزهای گذشته به‌شدت کاهش یافته بود و شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی عرضه مرغ منجمد تنظیم بازار خود را به قیمت ۵ هزار و ۱۰۰ تومان متوقف کرده بود  از روز گذاشته دوباره هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش دارد.

در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ گَرم در سطح خرده‌فروشی شهر تهران  برای مصرف‌کننده نهایی ۷ هزار و ۱۰۰ تا  ۷ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد و این محصول  به صورت عمده ۶ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری نیز ۴ هزار و ۴۰۰ تومان است.

افزایش ۷ هزار تومانی گوشت قرمز

بنابراین گزارش قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه در بازار مصرف  ۳۴ هزار تومان تا ۳۷ هزار تومان رسیده که در مقایسه با دو ماه گذشته افزایش قیمت کم‌سابقه  ۶ تا ۷ هزار تومان را تجربه کرده است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت وارداتی منجمد گوساله در بازار مصرف نیز ۲۴ تا ۲۷ هزار تومان  و هر شانه تخم‌مرغ با وزنی کمتر از ۲ کیلوگرم دارد ۸ هزار تومان تا ۹ هزار تومان است.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *