اهم اخبار

یزد رتبه سوم تولید پسته را کسب کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

استان یزد با سطح زیرکشت ۳۲ هزار و ۵۸۸ هکتار و تولید بیش از ۴۸ هزار و ۸۲۹ تن پسته، بعد از کرمان و خراسان رضوی، رتبه سوم تولید پسته در ایران را به خود اختصاص داده است .

«یدالله جوادپور» مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود: استان یزد در سال ۹۵ با سطح زیر کشت نزدیک به ۴۵ هزار و ۴۵۷ هکتار که ۳۲ هزار و ۵۸۸ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور گزارش شده است، نسبت به سال ۹۴ بیش از ۱۵ درصد افزایش تولید داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همت کشاورزان استان و بالا رفتن سطح زیر کشت این محصول و افزایش تولید، امسال جایگاه بهتری در کشور به استان یزد اختصاص یابد.

جوادپور با اشاره به فعالیت بیش از ۲۹۰ واحد فرآوری و ضبط پسته در استان، گفت: شهرستان خاتم با تولید ۱۴ هزار و ۳۷۳ تن پسته بیشترین سهم را در تولید این محصول ارزشمند داشته و در سال گذشته ۷۷ تن پسته به ارزش ۱۹میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال صادرات شده است.

وی در ادامه موضوع خشکسالی و افول منابع آبی را یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان دانست و افزود: پایین بودن حداکثر تعهد بیمه‌گر در بحث بیمه محصولات، بازار نامناسب و کاهش قیمت، بالا بودن هزینه‌های تولید و نهاده‌های مصرفی، خسارت آفات و سرمازدگی و عدم صدور مستقیم محصولات از گمرک یزد را از مهمترین مشکل کشاورزان در زمینه تولید محصول پسته دانست.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *