اهم اخبار

یکسان سازی و آزادسازی قیمت آرد به نتیجه نرسیده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی گفت: قیمت گذاری بر نان‌های فانتزی براساس دستورالعمل کارگروه آرد و نان توسط واحد‌های صنفی انجام می‌شود، اما در سال ۹۵ افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در سال ۹۵ افزایش قیمتی صورت نگرفته، اظهار داشت: قیمت‌گذاری بر نان‌های فانتزی براساس دستورالعمل کارگروه آرد و نان توسط واحد‌های صنفی انجام می‌شود و علت این امر براساس تصمیمات اتخاذ شده به جهت ایجاد فضایی رقابتی میان تولیدکنندگان و واحد‌های صنفی است.
وی در این راستا افزود: قیمت‌گذاری نان‌های فانتزی توسط واحد‌های صنفی براساس کیفیت و هزینه‌های مشتمل بر تولید است و طبق قانون اگر مصرف‌کننده متوجه عدم تناسب میان کیفیت و هزینه‌ شود با مراجعه به اتحادیه فرآیند بررسی تخلف واحد صنفی با همکاری دستگاه‌های نظارتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
کرمی بیان کرد: اعلام قیمت مصوب توسط اتحادیه بخشنامه شده و عمدتاً تولیدکنندگانی که قیمت نان‌هایشان گران‌تر از دیگر افراد است از آرد‌های آزاد برای تولید نان بهره گرفته اند به این سبب قیمت تمام شده‌ آنها نسبت به بقیه تولیدکنندگان پایین‌تر خواهد بود.
رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی در ادامه اشاره کرد: برنامه‌های بسیاری برای یکسان سازی و آزاد سازی نرخ نان توسط اتحادیه به سازمان‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از برخی اقدامات سوداگران ارائه شده، اما نتیجه‌ای تاکنون به دنبال نداشته است.
وی همچنین با توجه به برخی مشکلات دیگر که گریبانگیر واحد‌های صنفی و تولیدکنندگان شده ، ادامه داد: عمده‌ مغازه‌های افراد از طراحی متفاوتی نسبت نانوایی سنتی برخوردار است که این امر موجب شد تا دستگاه‌های نظارتی هزینه‌ مالیات بیشتری در ارتباط با این مورد از افراد مطالبه کنند.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *