اهم اخبار

یکهزار و ۸۰۰ تن میگو از آبهای هرمزگان صید شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به پایان فصل صید میگو گفت: افزون بر یک هزار و۸۰۰ تن میگو از آبهای ساحلی این استان صید شد.

 

سال گذشته در فصل صید در آبهای هرمزگان ۲هزار و ۳۰ تن میگو صید شد که صید امسال در مقایسه با صید پارسال ۲۳۰ تن کاهش نشان می دهد.
محسن یکتاپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در فصل صید امسال (۱۰مهر تا ۲۲ آبان سال جاری) تعداد یکهزار و ۱۰۰نفر صیاد با استفاده از ۱۲۹ فروند لنج در زمینه صید این آبزی در آبهای هرمزگان فعالیت داشته اند.
به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان صید میگو در هرمزگان از سواحل بندر کوهستک از توابع شهرستان سیریک در شرق این استان (آبهای دریای عمان) آغاز و در صیدگاههای هرمز و تولای قشم ( آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز) پایان یافت.
براساس اخبار مقایسه ای روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان، تعداد صیادان فصل صید میگوی امسال (۹۷هجری خورشیدی) نسبت به مدت مشابه پارسال ( سال۹۶هجری خورشیدی) یکهزار نفر، تعداد لنج های صیادی ۴۷ فروند و میزان صید میگو نیز ۲۳۰تن کاهش یافته است.
دراین اطلاعات بیشترین نوع میگوی صید شده از نوع درشت عنوان شده و میگوی سرتیز و گنتگ در رتبه های بعدی قرار دارند.
هرمزگان با داشتن ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در آبهای خلیج فارس و دریای عمان ، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، با داشتن چهار هزار و ۲۰۰ فروند انواع شناور صیادی مجاز و ۳۰هزار نفر صیاد با صید سالانه ۴۰ درصد آب های جنوب به میزان ۲۵۰هزار تن در سال به عنوان قطب صید و صیادی کشور معرفی شده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *