اهم اخبار

یک مقام مسوول مطرح کرد: تولید ۹۵ هزار تن انجیر/فارس، بزرگترین تولیدکننده انجیرخشک

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسوول گفت: میزان تولید انجیر در کشور، حدود ۹۵ هزار تن از سطحی بالغ بر ۶۰ هزار هکتار است و استان فارس بزرگترین تولید کننده انجیر خشک در کشور است.

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ به نقل از وزارت جهادکشاورزی، سرپرست دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تشکیل زنجیره ارزش، انجیر را برای ساماندهی تولید تا عرضه این محصول را ضروری عنوان کرد و گفت: این زنجیره باید با حضور همه فعالان، تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و سایر مرتبطین این محصول به منظور ساماندهی تولید تا عرضه و توسعه صادرات این محصول تشکیل شود.

زهرا جلیلی مقدم، با اشاره به اهمیت مدیریت بهینه باغ‌های انجیر برای افزایش کمی و کیفی این محصول، افزود: انجیر یکی از مهمترین محصولات باغبانی است که می‌تواند نقش مهمی در ارزآوری داشته باشد. میزان تولید انجیر در کشور، حدود ۹۵ هزار تن از سطحی بالغ بر ۶۰ هزار هکتار است و استان فارس بزرگترین تولید کننده انجیر خشک در کشور است.

سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری دوره ملی آموزش کشت و مدیریت باغات انجیر در استان فارس با حضور کارشناسان باغبانی ۱۱ استان انجیرخیز کشور، اظهار داشت: معاونت امور باغبانی این دوره را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان فارس در ۲۷ و ۲۸ مردادماه سال جاری در مرکز آموزش ان استان برگزار کرد. کلیات و گیاه شناسی انجیر، اقلیم و نیازهای اکولوژیکی آن، اصول احداث باغ، ارقام، مدیریت گرده افشانی و بر دهی انجیر توسط اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، تشریح شد.

به گفته جلیلی مقدم همچنین در این کارگاه اصول مدیریت باغ شامل هرس، تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری‌های این محصول، برداشت و فرآوری آن نیز تشریح و بررسی شد. امید می‌رود پس از این دوره همه کارشناسان نسبت به تبادل و انتقال این اطلاعات به صورت استانی اقدام کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *