اهم اخبار

شرکت صنایع شیر فجر گنبد ( صباح) مجوز صادرات به روسیه را اخذ کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که برای نخستین بار یک واحد لبنی فعال در استان به نام صنایع غذایی صباح موفق به دریافت مجوز صادرات محصول تولیدی خود به کشور روسیه در ابتدای سال ۹۶ شد.

محمود رضا وفایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: دریافت این مجوز، پس از بازدید و ممیزی های انجام شده و انطباق شرایط فنی بهداشتی مورد نظر و اخذ کد صادراتی محصولات( IR )، صادر و بزودی اجرایی نیز می شود.
وی اضافه کرد: مجوز صادرات به کشور روسیه، تنها به واحدی که دارای کد صادراتی IR و سامانه بهداشتی HACCP بوده و موافقت لازم را پس از ممیزی رسمی تیم ممیزی سازمان دامپزشکی دریافت نماید، اختصاص می یابد.
وفایی افزود: تاکنون در کشور ۹۹ کارخانه لبنی موفق به دریافت این مجوز شده اند.
به گفته وی؛ دامپزشکی گلستان از سال ۱۳۹۵۵ با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه صنایع لبنی، به منظور توسعه بخش خصوصی و افزایش توانمندی واحدها، اصلاح ساختارهای بهداشتی و فنی صنایع لبنی را به منظور افزایش توان تولید و قابلیت صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور و ارتقاء قدرت رقابت پذیری فرآورده های تولیدی با تولیدات سایر کشورهای منطقه در دستور کار قرار داده است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با پرورش بیش از سه میلیون واحد دامی یکی از قطب های دامپروری کشور به شمار می رود که طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی سال قبل مقدار ۴۰۰ هزار تن شیر دراین استان تولید شده است.
از سوی دیگر طبق اعلام دامپزشکی گلستان ۳۲ کارخانه لبنی در استان وجود دارد که ۲۴ واحد فعال هستند.
۶۲۰۴/۱۶۴۸

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *