اهم اخبار

۱۵۰ تن قارچ در روز به دلیل بسته شدن بورس قارچ دور ریخته می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ ایران گفت: روزانه در بورس قارچ ۱۵۰ تن قارچ توزیع می‌شد که اکنون تولیدکنندگان ما به دلیل ایجاد مشکل در عرضه قارچ در محل بورس قارچ با مشکلی جدی روبرو شده‌اند و شاهد آن هستیم که محصولات آنها دور ریخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم، علی صدیق‌پناه صبح امروز در نشست خبری انجمن  قارچ ایران با اشاره به مشکلات پیش روی توزیع این محصول در روزهای اخیر اظهار کرد: تولیدکنندگان قارچ در کشور سالانه ۲۰۰ هزار تن تولید دارند که بخش عمده‌ای از آنها در تهران و در محل توزیع بورس قارچ عرضه می‌شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ ایران ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که شهرداری تهران برای توزیع قارچ در محل بورس قارچ تهران ایجاد کرده اکنون خودروهای حامل قارچ نمی‌توانند بار خود را در این محل تخلیه کنند و چند روز است که محصولات تولیدکنندگان بر روی دست آنها باقی مانده است.

وی تصریح کرد: این اتفاق بدون اطلاع قبلی توسط شهرداری صورت گرفته است و به موضوع ایجاد سد معبر در پارکینگ مجموعه برای مانع شدن به ورود خودروهای حامل قارچ استناد شده است.

وی یادآور شد در حدود ۲۰سال گذشته مجوز فعالیت برای عرضه‌کنندگان قارچ در محل فعلی داده شده بود اما امروزه ما با وجود مجوزهایی که در گذشته دریافت کردیم اجازه فعالیت نداریم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ ایران  گفت: برای پیگیری این موضوع مشکلات خود را به وزارت جهاد کشاورزی نیز اعلام کرده‌ایم اما هنوز اقدامی برای رفع مشکل ما انجام نشده است.

*۱۵۰ تن قارچ تولید کنندگان روزانه دور ریخته می‌شود

رئیس انجمن قارچ ایران افزود: روزانه در این مجموعه ۱۵۰ تن قارچ توزیع می‌شد که اکنون تولیدکنندگان ما به دلیل ایجاد مشکل در عرضه قارچ در محل بورس قارچ با مشکلی جدی روبرو شده‌اند و شاهد آن هستیم که محصولات آنها دور ریخته و یا در کنار خیابان فروخته می‌شود.

صدیق‌پناه با اشاره به بسته شدن بورس قارچ تهران گفت: شهردرای تهران به دلیل ایجاد سد معبر اجازه ورود اتومبیل‌های حامل قارچ را نمی‌دهد و ما با وجود اینکه مجوزی دریافت کرده‌ایم اجازه ادامه فعالیت را نداریم.

وی یادآور شد: متولی امور تولید قارچ وزارت جهاد کشاورزی است و پروانه‌های تولیدکنندگان توسط نظام مهندسی کشاورزی صادر می‌شود اما ما به عنوان اتحادیه گوشت قربانی برای تولیدکنندگان شده‌ایم.

در ادامه این مراسم افشار رئیس سابق و عضو فعلی هیئت مدیره تولیدکنندگان قارچ ایران نیز گفت: ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع در کشور به کشت قارچ اختصاص یافته و ۱۱۸ هزار تن در سال گذشته و ۱۸۰ هزار تن در سالجاری تولید قارچ داریم.

وی افزود: هزینه تولید قارچ براساس برآوردی که سال گذشته انجام دادیم بیش از ۶ هزار تومان است اما در حال حاضر هر کیلوگرم از این محصول۵۰۰۰تا ۵۵۰۰ تومان از تولیدکنندگان خریداری می‌شود.

افشار در پایان صحبت‌های خود گفت: هر ساله بخشی از قارچ مازاد تولید ایران به کشور عراق و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *