اهم اخبار

۲۰ هزار تن انگور خلیل آباد خراسان رضوی به روسیه صادر شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: از ابتدای تیر ماه گذشته تاکنون ۲۰ هزار تن انگور تولیدی تاکستانهای این شهرستان به روسیه صادر شده است.

منوچهر احمدنژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت محصول انگور امسال خلیل آباد به دلیل نظارت، کنترل و مبارزه با آفات و بیماریهای از سطح بسیار بالایی برخوردار است و همین امر موجب استقبال از صادرات آن شد.
وی مجموع تولید انگور در شش هزار هکتار تاکستانهای خلیل آباد را ۱۵۰ هزار تن اعلام و بیان کرد: ۳۰ درصد از این حجم به مصرف خوراکی می رسد بقیه آن به کشمش تبدیل و به این شکل در بازار به فروش می رسد.
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد ادامه داد: اوایل تیر ماه ارزش ریالی هر کیلوگرم انگور صادراتی به روسیه ۲۵ هزار ریال بود اما در ادامه به دلیل افزایش عرضه این نزخ به کیلوگرمی ۱۴ هزار ریال کاهش یافت.
وی به تداوم کار برداشت محصول انگور در خلیل آباد اشاره و بیان کرد: در مدت مشابه پارسال حدود چهار هزار تن انگور به روسیه صادر شد و امسال هنوز روند صادرات ادامه دارد.
۲۲ هزار و ۴۵۰ هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت انگور است. ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از این سطح بارور و میانگین برداشت در هر هکتار تاکستان ۱۸ تن است.
خلیل آباد در بین ۲ شهرستان کاشمر و بردسکن واقع شده و تا مشهد ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد.
۷۴۹۶/۱۸۵۸

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *