اهم اخبار

۲۶۵ تُن بذر گندم در میان کشاورزان بانه ای توزیع شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس جهاد کشاورزی بانه گفت: ۲۶۵ تُن بذر گندم گواهی شده با ارقام مختلف با قیمت مصوب دولتی در بین کشاورزان گندمکار این شهرستان توزیع شده است.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ کریم شریفی اظهار داشت: برای سال زراعی جاری ۴۶۰۰ هکتار سطح ابلاغی کشت گندم در این شهرستان اعلام شده است.
وی افزود: با توجه ئبه سطح زیر کشت گندم تاکنون ۱۴۰ تن بذر گندم خود مصرفی و ۱۲۵ تن بذر ضد عفونی شده توسط شرکت ها توزیع شده است.
شریفی تاکید کرد: انواع بذر گواهی شده گندم با ارقام میهن ۲۸۰۰ کیلوگرم، پیشگام ۱۰ تُن، باران ۵ تُن، هما ۱۵ تُن، سرداری ۲۹ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم و آذرلو ۷۹ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم میان کشاورزان توزیع شد.
وی یادآور شد: ارقام پیشگام، هما و باران با شرایط آب و هوایی منطقه به صورتی آبی و ارقام میهن، آذرلو و سرداری نیز با شرایط آب و هوایی منطقه به صورت دیم بیشتر سازگاری دارند و جزء ارقام پر بازده هستند.
شریفی اضافه کرد: یک تُن ماشک، یک تُن نخود یارانه ای و ۲۰ تُن جو خود مصرفی نیز تاکنون میان کشاورزان بانه ای متقاضی کشت این محصولات توزیع شده است.
رئیس جهاد کشاورزی بانه گفت: توزیع کود اوره ۷۰ تُن، سوپر فسفات ۵۳ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم، کلور پتاسیم ۵۰۰ کیلوگرم و فسفات پتاسیم ۳۲ هزار و ۹۳ کیلوگرم با قیمت مصوب دولتی از دیگر اقدامات انجام شده است.
امسال ۶۵۰۰ تُن گندم از کشاورزان بانه خریداری شد، ظرفیت سیلوهای گندم ۱۵ هزار تن و ظرفیت سیلوهای انبار اداره تعاون روستای سه هزار تُن است و مصرف سالانه گندم در شهرستان بانه ۲۰ هزار تُن، کشاورزان تا رسیدن به خودکفایی این محصول راه درازی در پیش دارند.
۷۲۵۰ بهره بردار در عرصه کشت و تولید محصولات زراعی فعالیت می کنند و امسال ۳۶۰۰ کشاورز گندمکار در سامانه پهنه بندی ثبت نام کردند.
امسال ۹ هزار هکتار مبارزه با سن و ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه با علف هرز در اراضی کشاورزی بانه انجام شده است.
شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *