اهم اخبار

۶۲ طرح کشاورزی در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه افتتاح می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، اعلام کرد که ۶۲ طرح با اعتبار ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و با توان اشتغالزایی برای یک هزار و ۴۰۲ نفر در سفر هیات دولت به استان، افتتاح می شود.

خسرو شهبازی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در این سفر فاز نخست طرح کشت و صنعت بیستون پارس که شامل ۶۰۰ هکتار باغ مدرن در قصرشیرین و آبیاری قطره ای یکهزار هکتار از اراضی می شود، به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته این مسئول، افتتاح طرح پرورش ماهی یک میلیون قطعه ای با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۰۰ نفری نیز از جمله برنامه بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهوری به کرمانشاه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، عنوان کرد: فاز نخست شبکه آبیاری تحت فشار ۷۰۰ هکتار از زمین های اطراف سد شهدای سنقر با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار و فاز نخست شبکه آبیاری تحت فشار ۴۵۷ هکتار از زمین های تحت فشار اطراف سد دایک گیلانغرب با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار در این افتتاح می شوند.
به گفته شهبازی، ۳۷ طرح آبیاری تحت فشار در ۳۷۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال، ۱۴ طرح صنایع کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال و ۶ طرح آبخیرداری با اعتبار هشت میلیارد ریال نیز در سفر رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.
این مسئول اظهار کرد: در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه، مطالبه ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای فعال سازی واحد های نیمه فعال و راکد استان کرمانشاه مطرح می شود.
وی افزود: همچنین در این سفر، ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال برای آبیاری ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه پیشنهاد می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در رابطه با طرح هایی که در سفر رییس جمهوری به کرمانشاه مطرح خواهد شد، گفت: اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه باغات و ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه مجتمع های گلخانه ای از در خواست های ما برای سفر رییس جمهوری است.
شهبازی افزود: اجرای سامانه های مدرن آبیاری برای ۳۱ هزار هکتار از زمین های دیم مناطق مرزی با بودجه ۶ هزار و ۴۷۰ میلیون ریالی و با استفاده از آب های مرزی در سفر رئیس جمهوری به کرمانشاه مطرح خواهد شد.
وی اجرای طرح های آبخیزداری در سطح ۱۰۰ هزار هکتار با بودجه ۷۰۰ میلیارد ریالی، اجرای طرح های آبی خاکی با بودجه ۳۷۰ میلیارد ریالی و کنترل بیماری تب مالت با بودجه ۸۰ میلیارد ریالی از دیگر مطالبات بخش کشاورزی کرمانشاه از هیات دولت است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *