اهم اخبار

۷۰ هزار اشتغال در مناطق روستایی و عشایری ایجاد شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی در اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری ، ۳۲ هزار کسب و کار جدید در این مناطق ایجاد و برای ۷۰ هزار نفر از روستائیان و عشایر کشور اشتغال‌زایی شده است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی در اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری ، تاکنون بیش از ۳۲ هزار کسب و کار جدید در این مناطق ایجاد و برای بیش از ۷۰ هزار نفر از روستائیان و عشایر کشور اشتغالزایی شده است.

روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک، اظهار داشت: از ابتدای اجرای قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بهمن ماه ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۷ با پرداخت ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۶ درصد، از ۳۱۵۶۵ طرح و کسب و کار کوچک حمایت کردیم که این رقم با گذشت ۱۰ روز کاری از سال ۱۳۹۸ به بیش از ۳۲ هزار فقره رسیده و زمینه ایجاد اشتغال را برای بیش از ۷۰ هزار نفر فراهم کرده است.

وی افزود: اجرای این طرح، یک اتفاق مثبت و بی نظیر در سطح جامعه روستایی در تمام سال‌های پس از انقلاب به شمار می رود و موجی از امید و تحرک اقتصادی در جامعه روستایی و عشایری کشور ایجاد کرده است.

جذب مابقی اعتبار مربوط به طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط بانک کشاورزی به سرعت ادامه دارد و انتظار می‌رود تنها از محل تسهیلات پرداختی این بانک ، فرصت‌های اشتغال جدیدی ایجاد شود و در مناطق روستایی و عشایری به حدود ۱۲۰ هزار شغل برسد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *