اهم اخبار

۸۵ درصد از محصولات غذایی با استانداردها مطابقت دارند/ کم‌فروشی در ۳ درصد از محصولات غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی گفت:سه درصد از محصولات غذایی از نظر نشانه‌گذاری و وزن مطابق استاندارد نیستند و با آنها برخورد می‌شود.

 

غلامرضا امینی مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی در حاشیه راه‌اندازی صدور سامانه حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه سلامت محصولات مواد غذایی چقدر با استانداردهای تدوین شده سازمان استاندارد مطابقت دارند، گفت: ۸۵ درصد محصولات غذایی با استانداردهای وضع شده منطبق هستند و ۱۵ درصد مطابقت ندارند.

وی اضافه کرد: سه درصد از محصولات غذایی از نظر نشانه‌گذاری و وزن طبق استانداردهای ما نیستند و با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی گفت: ۱۲ درصد محصولات غذایی هم مشکلات سیستمیک دارند و ارتباطی به خود مواد غذایی ندارد یعنی مدیران حضور ندارند و یا از نظر شرایط مکانی تولید و غیره مشکلاتی وجود دارد.

نظر این مقام مسئول درباره استاندارد شامل استانداردهای سلامت، استانداردهای ابنیه، حضور کارشناسان، رعایت موارد بهداشتی در محل و مسائلی از این قبیل است.

*سازمان  تعزیرات مسئول کم‌فروشی‌ها و کاهش وزن محصولات لبنی است

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد هم در پاسخ به این سؤال که در حوزه لبنیات چه میزان از استانداردهای تدوین شده انحراف وجود دارد، گفت: سازمان  تعزیرات مسئول کم‌فروشی‌ها و کاهش وزن محصولات لبنی است و ما نظارتی در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد تنها اینها را کنترل می‌کند و آمارهایی که رسانه‌ها در مورد کم فروشی‌ها بیان کردند صحت ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آمار دقیق شما چیست تا اطلاع‌رسانی درست شود، گفت: اطلاعات دقیقی ندارم ولی می‌دانم که همانند آمارهایی که در رسانه‌ها اعلام شده نیست.

گفته‌های پیروزبخت ناظر به این نکته است که پیش از در حوزه لبنیات اعلام شده بود طبق بررسی لبنیاتی‌ها در شیر ۱۰ درصد و در ماست ۱۴ درصد کم‌ فروشی کرده‌اند.

 

سرویس خبری : صنعت غذا

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *