اهم اخبار

۱۰۲ میلیون متر مکعب آب در کشاورزی صرفه جویی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ظرفیت آب صرفه جویی شده با اجرای عملیات آب و خاک در اراضی کشاورزی در تیر ماه امسال ۱۰۲ میلیون و ۲۸۰ هزار متر مکعب بوده است.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، براساس اعلام معاونت آب و خاک این وزارت،در تیر ماه سال جاری با اجرای سیستم ها ابیاری تجت فشار در سطح ۱۲ هزار و ۲۴۷ هکتار ۵۳ میلیون و ۸۹۰ هزار متر مکعب و با احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در سطح ۱۴ هزار و ۵۶۸ هکتار ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

سطح انتقال آب با لوله نیز در تیر ماه امسال ۱۳۶۵ کیلومتر و احداث و بهسازی کانال های آبیاری عمومی ۳۸۵۰ هکتار بوده که در نتیجه آن به ترتیب ۲۰ میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب و سه میلیون و ۸۵۰ هزار متر مکعب اب صرفه جویی شده است.

بنابراین گزارش، در نتیجه تجهیز و نوسازی ۴۴۴۷ هکتار اراضی مدرن نیز ۶ میلیون و ۲۳۰ هزار متر مکعب آب و با تجهیز و نوسازی ۶۱۰ هکتار اراضی شالیزاری، ۸۵۰ هزار متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

این گزارش می افزاید: در مدت یاد شده در ۱۷۱۸ هکتار اراضی، عملیلت زهکشی زیر زمینی صورت گرفته که صرفه جویی دو میلیون و ۴۱۰ هزار متر مکعب آب در پی داشته است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *