اهم اخبار

تشکیل فدراسیون تشکل‌های صنایع‌غذایی، تبدیلی و تکمیلی و چالش های آن

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 

 

اتحادیه‌ها و تشکل‌ها حلقه رابط بین تولیدکنندگان، دولت و مصرف‌کنندگان هستند که با جمع‌آوری اطلاعات لازم و به‌هنگام و ارایه آنها به اعضا، قدرت تصمیم‌گیری‌های مدیریتی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان بالا می‌‌برند و درعین‌حال می‌توانند نقش حلقه واسط بین بنگاه‌های کوچک و متوسط و دولت را برای انتقال و انعکاس نظرات، طرح‌ها، ایده‌ها، موانع و مشکلات ایفا کنند.

اهمیت تشکل‌ها در ایران نیز در سالیان اخیر به وضوح درک شده و این موضوع را می‏توان در توجه جدی به بحث تشکل‌ها در قوانین مصوب چندین سال اخیر ازجمله قانون برنامه پنج‌ساله توسعه اقتصادی و قانون بهبود مستمر فضای کسب‏وکار مشاهده کرد. دراین‌میان صنعت غذا به‌عنوان یکی از صنایع مهم در ایران که از زیرشاخه‏ها و رشته ‏های مختلف و متعددی تشکیل می‏شود و بازه وسیعی دارد از مجموعه‏ ها و انجمن‏های مختلفی در حوزه‏های گوناگون تشکیل شده که هرکدام نقش راهبردی در رشته صنعتی خود دارند.

اخیراً در کنار چند هزار تشکل کوچک و بزرگ که در بخش کشاورزی و غذا در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، فدراسیونی به‌نام فدراسیون تشکل‌های صنایع‌غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تشکیل شده که هدف کلی خود را تجمیع تمام فعالان صنعت غذا و کشاورزی ایران از مزرعه تا سفره اعلام کرده تا زیرساخت‌ها را از ابتدا تا انتهای مسیر تولید دیدبانی و اصلاح کند. این فدراسیون همچنین در نظر دارد به‌عنوان یک خانواده غذایی از حقوق اعضای خود حمایت کرده و خدماتی ازقبیل مشاوره، آموزش، حل مشکلات‏ مالی، حقوقی و… ارایه کند. باتوجه به تعدد تشکل‌هایی که در زمینه کشاورزی و صنایع‌غذایی فعالیت می‌کنند و اهدافی که فدراسیون تشکل‌های صنایع‌غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی برای رسیدن به ‌آن تشکیل شده به‏ سراغ اعضای هیئت‌مدیره فدراسیون مذکور رفتیم تا درباره اقداماتی که تاکنون انجام داده‌اند، گفت‌وگویی داشته‌باشیم.

امیر ثابت‌پی رئیس هیئت‌مدیره، محسن نقاشی دبیراجرایی و سیدابراهیم حسینی نائب‌رئیس این فدراسیون در این گفت‌وگوی دوستانه پاسخگوی سولات ما بودند.

 

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *