اهم اخبار

۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می شوند/دو نهر آلوده در جنوب تهران وجود دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می شوند/دو نهر آلوده در جنوب تهران وجود دارد

عضو شورای شهر تهران گفت: به دنبال تصفیه خانه برای این دو نهر هم بودیم که بتوانیم این دو نهر را هم دارای آب تصفیه کنیم تا مشکلی برای زمین های کشاورزی ایجاد نکند

500 هکتار از زمین های کشاورزی جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می شوند/دو نهر آلوده در جنوب تهران وجود دارد

محمد حقانی عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهرتهران در خصوص آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب گفت: آماری که بنده از وزارت جهاد کشاورزی دارم و فرمانداری تهران هم این آمار را تائید کرده است حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت محصولات مختلف در جنوب تهران و ورامین داریم که از این متراژ طبق گفته خود جهاد کشاورزی ۳۳ هزار هکتار با آب های تصفیه خانه جنوبی شهر ری آبیاری می شود و هیچ آلودگی ندارد.

حقانی اظهار داشت: ما دو نهر سرخه حصار و فیروز آباد را داریم که به طرف جنوب شهر جاری هستند و هنوز ۵۰۰ هکتار از این زمین ها متاسفانه با پس آب های شهر تهران که در این دو نهر جاری است آبیاری می شود. در طول مسیر زباله هایی و آبهای آلوده دیگری به این مسیر ها اضافه می شود و حدود ۵۰۰ هکتار از این زمین ها آلوده این دو نهر می شوند و این نکته را هم وزارت جهاد کشاورزی و هم فرمانداری شهر ری اعلام کرد و خودمان هم شخصا رفتیم از نزدیک این معضل را دیدیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: قرار بر این شد که به زودی کشت زمین های آلوده منهدم شود که دیگر مشکلی در این زمینه پیش نیاید یا نباتاتی که برای تغذیه حیوانات کشت شود و به مصرف انسان نرسد. اما به دنبال ایجاد تصفیه خانه برای این دو نهر هم بودیم که بتوانیم این دو نهر را هم دارای آب تصفیه کنیم تا مشکلی برای زمین های کشاورزی ایجاد نکند اما حقیقت این است که بنده باید مجددا پی گیری کنم تا ببینم احداث تصفیه خانه به کجا رسیده است.

وی در پایان گفت: هشت تصفیه خانه در جنوب تهران است که حد اقل ده الی دوازده متر مکعب آب را تصفیه می کند و مزارع آنجا را به صورت سالم آبیاری می کند اما زمین هایی که دو طرف آن دو نهر بود با همین نهر آبیاری می شد و ما به آنجا رفتیم و عکس هم گرفتیم و در قالب یک گزارش به وزارت کشاورزی تقدیم کردیم

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *