1

آغاز برداشت محصول گندم در خوزستان از ۲۰ فروردین

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز برداشت گندم از مزارع استان از ۲۰ فروردین ماه خبر داد و گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم بیش از یک میلیون و ۴۹۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ سید رحمت‌الله پریچهر در خصوص برداشت گندم در خوزستان اظهار کرد: از ۲۰ فروردین ماه امسال عملیات برداشت گندم در خوزستان آغاز می‌شود و در یک دوره فشرده ۴۰ روزه به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: برداشت گندم ابتدا در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان‌های هندیجان، ماهشهر، شادگان و خرمشهر آغاز می‌شود و سپس به تدریج به مناطق مرکزی و غربی خوزستان می‌رسد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: کار برداشت گندم در مناطق سردسیر ایذه، باغملک و دزپارت نیز در نیمه نخست خرداد شروع می‌شود و با پایان برداشت در این مناطق عملیات برداشت گندم در سراسر استان به پایان می‌رسد.

پریچهر عنوان کرد: در سال زراعی جاری ۴۲۱ هزار هکتار گندم آبی و ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم در خوزستان زیرکشت رفته است و برداشت از سطح این مزارع انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های مناسب و بهبود وضعیت مزارع دیم در خوزستان، پیش ‌بینی می‌کنیم امسال با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال زراعی گذشته، بیش از یک میلیون و ۴۹۶ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد:۷۰۰ دستگاه کمباین بومی و ۳ هزار و ۷۷۵ دستگاه کمباین مهاجر از استان‌های فارس، همدان و مرکزی در عملیات برداشت مکانیزه گندم در خوزستان، مشارکت دارند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا