1

آغاز فصل تکثیر میگو در خوزستان/ توسعه پرورش ماهی سی‌باس در چوئبده و اروندکنار سرعت می‌گیرد

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه تکثیر میگو در خوزستان شروع شده است، گفت: با افزایش تولید بچه میگو در سال جاری بخش عمده پست لارو مورد نیاز از داخل استان تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)؛ به نقل از ایسنا؛ مهرداد محمدی دوست در جریان بازدید از مجتمع و مراکز تکثیر میگو در شهرستان آبادان اظهار کرد: با خرید ۶ هزار مولد spf از پژوهشکده میگوی کشور هم اکنون سه مرکز تکثیر با استقرار کارشناسان خارجی و قطع پایه چشمی میگوها دارای ناپلی بوده و عملا تکثیر میگو در خوزستان شروع شده است.

وی تصریح کرد: هر ساله این عملیات از اردیبهشت ماه شروع می‌شد و امیدواریم با نظارت کارشناسان شیلات و دامپزشکی شاهد تولید موفق باشیم و با افزایش تولید بچه میگو در سال جاری بخش عمده پست لارو مورد نیاز از داخل استان تامین شود.

محمدی دوست در خصوص نحوه حمایت شیلات در ارائه تسهیلات به طرح‌های پرورش ماهی سی باس روستایی اظهار کرد: با تصویب تسهیلات مورد نیاز ساخت مزارع، توسعه پرورش ماهی سی باس روستایی در چوئبده و اروندکنار سرعت می‌گیرد و همچنین آموزش روستاییان نیز به صورت جدی تداوم پیدا می‌کند.

محمدی دوست از تکمیل و بهره‌برداری کارخانه خوراک آبزیان این شهرستان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و افزود: احداث کارخانه خوراک آبزیان یکی از نیازهای ضروری صنعت آبزیان در خوزستان است که در رشد تولیدات تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا