1

آلمان در یک قدمی بحران کمبود گوشت

انجمن صنعت گوشت آلمان هشدار داد که این کشور طی چهار تا شش ماه آینده با بحران کمبود گوشت مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از دای‌ولت، انجمن صنعت گوشت آلمان هشدار داد که این کشور ممکن است طی ۴ تا ۶ ماه آینده با کمبود گوشت مواجه شده و قیمت این ماده غذایی افزایش یابد.

هوبرت کلیگر، یکی از مدیران شرکت وستفلیش و عضو هیأت مدیره انجمن صنعت گوشت آلمان می‌گوید طی ۴، ۵ یا ۶ ماه آینده ما شاهد کمبود گوشت خواهیم بود.

به گفته کلیگر دولت آلمان مصر به نصف کردن تعداد دام‌ها در این کشور است تا از این طریق با تغییرات آب‌وهوایی مقابله کند. با این حال اما کارشناسان می‌گویند این مسئله به تعطیلی گسترده کارخانه‌های تولید و فرآوری گوشت منجر شده و از سوی دیگر به افزایش ۴۰ درصدی قیمت این ماده غذایی منجر خواهد شد.

از طرفی کاهش تعداد دام‌ها می‌تواند به پایین آمدن تولید کود طبیعی منجر شده و نهایتاً شاهد بالا رفتن قیمت صیفی‌جات و یا افزایش قیمت کودهای شیمیایی خواهیم بود. در هر دو صورت اوضاع بحران غذا در آلمان بدتر خواهد شد.

در حالیکه برخی کارشناسان و نمایندگان صنعت گوشت آلمان می‌گویند موضوع گیاه‌خواری در این کشور طی سال‌های گذشته افزایش یافته اما هنوز ۹۰ درصد مردم آلمان گوشت مصرف می‌کنند.  آلمان بیش از آنکه به تولید داخل متکی باشد در تأمین گوشت به واردات وابسته است و این موضوع طی‌ ماه‌های گذشته شدیدتر هم شده است.

آلمان هم‌اکنون بزرگترین واردکننده گوشت در میان کشورهای اروپایی به شمار می‌رود.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: دی‌ولت