1

اختلال و وقفه‌ای در تامین کالاهای اساسی ماه رمضان وجود ندارد

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ اختلال و وقفه‌ای در عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، به نقل از ایرنا؛ با آغاز ماه مبارک رمضان در روزهای پایانی هفته جاری تامین کالاهای اساسی مردم بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است، بر همین اساس هر ساله برنامه ریزی هایی برای افزایش عرضه کالا انجام می شود تا کمبود یا خللی در تامین نیاز عمومی ایجاد نشود.

بر همین اساس معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح ضیافت همانند سال های گذشته در ماه رمضان، اظهار داشت: در این ماه علاوه بر کالاهایی که به صورت عادی در استان ها توزیع می شود افزایش تامین برخی اقلام در تمام کشور را در دستور کار قرار می دهیم.

«سعید صارمی» با بیان اینکه برنامه ریزی برای تامین و عرضه کالای ماه مبارک رمضان از بهمن ماه سال ۹۹ آغاز شد، تاکید کرد: پیش از آغاز ماه رمضان،  توزیع اقلام اساسی عمومی آغاز شده و بسته های کالایی به استان های کشور ارسال شده است.

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ۳۰ هزار تن برنج، ۳۰ هزار تن شکر، سه هزار تن گوشت منجمد و ۱۰۰ هزار تن خرما کبکاب میان استان ها تقسیم شده است.

وی با اشاره به مشکلات در حوزه تامین روغن نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی فروردین ماه ۱۸۰ هزار تن از این کالا در استان ها توزیع شده است که ماه رمضان را نیز برای تامین این ماه در نظر گرفته بودیم.

صارمی با بیان اینکه به طور مدام با استان ها در ارتباط هستیم، خاطرنشان کرد: بازارها به طور مستمر رصد می شوند و در صورتی که کمبودی در استانی مشاهده شود نسبت به تامین میزان مورد نیاز کالای درخواست شده اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمام اقلام تامین و به بر اساس نیاز استانی به بازار تزریق شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، قاسمعلی حسنی عضو هیات رییسه بنکداران مواد غذایی در خصوص وضعیت تامین کالاهای مصرفی گفت: فیمت خرما و حبوبات ۱۰ درصد افزایش داشته درحالی که در بازار چای و شکر قیمت ها تغییری نکرده است.

وی همچنین با اشاره به عرضه روغن در فروشگاه های زنجیره ای تصریح کرد: کمبودی در عرضه کالاهای اساسی برای ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

سرویس خبری: گوناگون

منبع: ایرنا