1

ادامه ممنوعیت واردات برنج تا ۲ ماه دیگر

درپی اعلام برخی مسئولان مبنی بر از سرگیری واردات برنج، معاون وزیر کشاورزی تاکید کرد که ممنوعیت واردات این محصول تا پایان فصل برداشت آن ادامه دارد و پس از آن نیز با نظر این وزارتخانه و به اندازه نیاز داخلی وارد می‌شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت اخیرا اعلام کرد که برای تامین نیاز داخلی باید برنج وارد کنیم و علی‌رغم این‌که برنج ایرانی از نظر کیفیت در سطح مناسبی قرار دارد و از کشاورزان حمایت خواهیم کرد اما برای تامین نیاز داخلی باید مقداری برنج واردات کنیم که امیدواریم کشاورزان ما را ببخشند.

در این باره علی قنبری – معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی – اعلام کرد که واردات برنج از ابتدای فصل برداشت ممنوع شده و تا پایان آن نیز (دو ماه دیگر) ممنوع است.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید داخلی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی واردات برنج مانند دیگر محصولات کشاورزی در فصل برداشت آن ممنوع است و هم‌اکنون شالیکاران در حال برداشت محصول خود و عرضه آن به بازار هستند.

قنبری ادامه داد: با توجه به این‌که بخشی از نیاز داخلی کشور به برنج از طریق واردات تامین می‌شود، پس از پایان فصل برداشت، میزان واردات برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی مشخص و سپس به بخش خصوصی اجازه داده می‌شود براساس سیاست‌های کلان بخش کشاورزی نسبت به واردات این محصول برای تامین نیاز داخلی اقدام کند.

همچنین پیش از این عباس کشاورز – معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی – به ایسنا اعلام کرده بود که سالانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود که برای تامین مابقی نیاز داخلی به واردات این محصول نیازمندیم اما واردات برنج تا پایان فصل برداشت ممنوع است.