1

ادعای رئیس انجمن مرغ؛ ۷۰درصد مرغ کشور به قیمت ۱۵۵۰۰ فروخته می‌شود

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ در بازار دو نرخی است، گفت:این محصول به قیمت های ۱۱۵۰۰ تومان و ۱۳۵۰۰ تومان به فروش می رسد اما سهم مرغ یارانه ای یازده هزار و پانصد تومانی بیشتر است.

 

 

محمد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: قیمت مرغ در بازار دو نرخی شده است و بخش غالب آن با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی افزود: این مرغ در ازای دریافت خوراک طیور دولتی به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل داده می‌شود و آنها نیز این محصولات را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می کنند که سهم عرضه این محصول در بازار کشور حدود ۷۰ درصد است.

وی اظهار داشت: مرغدارانی که به طور کامل نمی توانند از دان دولتی برای تولید مرغ استفاده کنند و یا به هر دلیل مرغ خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل نمی دهند آن را با قیمت متفاوتی می فروشند که قیمت این محصول نیز در بازار حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: مرغ ۱۱ هزار و پانصد تومانی در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و برخی صنوف عرضه می شود و استقبال بیشتری نیز برای خرید این محصولات وجود دارد.

یوسفی با بیان اینکه روزانه ۶ هزار تن مرغ در کشور مصرف می‌شود گفت: مرغ دولتی در تمام استان های کشور توزیع می شود اما در استان تهران با توجه به اینکه تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز خود را تولید می کنند عرضه مرغ دولتی کمتر است.

وی افرود: استانداران سایر استانها اجازه نمی‌دهند مرغی که با یارانه دولتی در استان آنها تولید شده از استان خارج شود و به تهران بیاید، بنابراین دیگر استانها وضعیت مناسبتری بابت عرضه گوشت مرغ با قیمت ۱۱۵۰۰ تومان دارند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: هزینه تولید هر کیلوگرم مرغ زنده ۹ هزار تومان است اما این محصول تا به دست مصرف کننده برسد افزایش قیمت می یابد.

وی افزود: صنوف دیگری در این امر دخالت دارند هرچند که باید اذعان داشت هزینه ها در بخش های دیگر نیز افزایش یافته است.