1

ارتقای کیفیت محصولات صنعتی با خدمات آزمایشگاهی محققان کشور

یکی از شرکت‌های دانش بنیان با ارائه خدمات فناورانه کنترل کیفیت در صنایع مختلفی چون مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، امکان پایش و کیفیت‌سنجی، در بخش‌های فیزیکو شیمیایی، میکروبیولوژی، سم‌شناسی، تعیین ماهیت، بسته بندی و مولکولی را برای شرکت‌های فناور فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری؛ اعظم برزگر، مدیرعامل این شرکت‌ دانش بنیان فعال در خدمات کنترل کیفیت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با اشاره به فعالیت این مجموعه فناور در ارائه خدمات فناورانه کیفیت‌سنجی حوزه‌های غذایی و کشاورزی، گفت: با کمک آزمایشگاه‌هایی با تجهیزات پیشرفته و به کمک فعالان دانش آموخته و متخصص، طیف گسترده‌ای از خدمات را برای سنجش کیفیت مواد غذایی از جمله شناسایی عناصر میکروبی، شناخت سموم، پایش کیفیت محصولات تراریخته و عناصر آلاینده باقی مانده در فرآورده‌های کود، آفت‌کش‌ها و سنجش کیفیت بسته بندی محصولات ارائه می‌کنیم.

وی به توانمندی کیفیت‌سنجی فرآورده‌های تولیدی شرکت‌های داخلی و نمونه‌های وارداتی اشاره کرد و ادامه داد: کار پایش و کیفیت‌سنجی، در بخش‌های فیزیکو شیمیایی، میکروبیولوژی، سم‌شناسی، تعیین ماهیت، بسته بندی و مولکولی انجام می‌شود.

برزگر، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع بزرگ و پژوهشگران را عمده‌ترین مخاطب این خدمات دانست و عنوان کرد:  آزمون های فیزیکوشیمیایی، با کمک تجهیزات این بخش از مجموعه، تمامی موادغذایی را دربخش شیمی و فیزیکی از جمله میزان رطوبت، پوسیدگی، آفت‌زدگی، کهنگی، عناصر و سموم موجود آنالیز می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان به اندازه­‌گیری و شناسایی میکروارگانیسم‌­ها در بخش میکروب‌شناسی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با استفاده از تجهیزات پیشرفته حوزه میکروب‌شناسی که کالیبره هستند، شناسایی عناصر بیماری‌زا و میکروارگانیسم‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

وی از ارائه خدمات آزمایشگاهی سم‌شناسی گفت و ادامه داد: کار شناسایی فلزات سنگین، باقیمانده سموم، آفت‌کش‌ها، تعیین ماهیت محصولات غذایی و کشاورزی، به ویژه در حوزه کالاهای وارداتی، از دیگر بخش‌های فعالیت فناوران این شرکت دانش بنیان است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، برزگر افزود: با گسترده شدن روزافزون صنعت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، بسته‌بندی در کیفیت و سلامت کالا اهمیتی بسیار بالا پیدا کرده است. کیفیت بسته‌بندی محصولات تاثیر مستقیمی بر محیط زیست و سلامتی انسان دارد و بر همین اساس، آزمون‌های این محصولات با هدف پیش‌بینی و اندازه‌گیری برای حذف کالاهای نامرغوب ارائه می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی