1

ارزانی سه کالای لبنی در جهت پرنکشیدن لبنیات از سفره مردم

مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان بیان کرد: سه قلم کالای لبنی برای پرنکشیدن لبنیات از سفره مردم کم درآمد ارزان شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ ابراهیم آسایش گفت: یکی از اهداف اصلی کارخانجات لبنی گیلان این است که شیر و لبنیات با قیمت مناسب در اختیار مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه قرار گیرد زیرا مصرف کم لبنیات ممکن است بر رشد کودکان و افزایش ابتلای بزرگسالان به بیماریهایی مانند پوکی استخوان تاثیر بگذارد.

مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان اظهار کرد: کاهش قیمت هر محصولی از شیر و فرآورده‌های آن در نهایت موجب خواهد شد که شاهد افزایش قرار گرفتن لبنیات در سبد خانوار مردم باشیم.

آسایش ادامه داد: ارزان شدن لبنیات موجب می‌شود که فروش محصولات کارخانجات لبنی بیشترشود و در نهایت این امر به نفع واحدهای لبنی و مردم است.

وی با اشاره به اینکه افزایش کلسیم و جذب پروتئین بیشتر موجب بهبود سلامت جامعه خواهد شد تصریح کرد: سرانه مصرف لبنیات در بین مردم گیلان مطلوب نیست و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش‌های مضاعف‌تری صورت گیرد.  

آسایش خاطرنشان کرد: سه قلم کالای لبنی شامل شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی، ماست ساده ۲.۵ کیلویی و پنیر ساده ۴۰۰ گرمی که بیشترین استفاده را در دهک های مختلف جامعه دارد مشمول عرضه با کاهش قیمت ۱۰ درصدی خواهد بود.

وی گفت: کاهش قیمت سه قلم کالای لبنی هیچ ارتباط با کاهش کیفیت ندارد. شرط اعمال تخفیف و کاهش قیمت های این کالاها، ثبات قیمت شیرخام و هزینه های تولید است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا