1

ازسه کارآفرین صنایع غذایی درمراسم اهدای نشان امین الضرب تقدیر شد+تصاویر

در چهارمین مراسم اهدای نشان و تندیس امین‌‌الضرب به مناسبت صد و سی و شش سالگی تاسیس اتاق بازرگانی تهران، علی سالک نجاتی و مهدی خانمحمدی و برادران نوربخش دهکردی نشان امین الضرب دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، چهارمین مراسم اهدای نشان و تندیس امین‌‌الضرب به مناسبت صد و سی و شش سالگی تاسیس اتاق بازرگانی تهران، در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم از مهدی خانمحمدی بنیانگذار و رئیس گروه صنعتی نان سحر به پاس یک عمر تلاش در حوزه صنایع غذایی(نان) و علی سالک نجاتی بنیانگذار و رئیس گروه نجاتی (آناتا) به پاس یک عمر تلاش در حوزه صنایع شیرینی و شکلات و همچنی از نورالدین نوربخش جعفری دهکردی بنیناگذار شرکت دامداران به پاس یک عمر تلاش در صنعت لبنیات کشور تقدیر بعمل آمد و نشان و تندیس امین الضرب به آنها اهدا شد.

نورالدین نوربخش دهکردی بنیانگذار شرکت لبنی دامداران و دریافت نشان و تندیس امین الضرب از دستان غلامعلی سلیمانی بنیانگذار کاله
علی سالک نجاتی بنیانگذار گروه صنعتی نجاتی (آناتا) در حال دریافت نشان امین الضرب
مهدی خانمحمدی بنیانگذار گروه صنعتی نان سحر در حال دریافت نشان امین الضرب
«مهدی خان‌محمدی» بنیانگذار گروه صنعتی نان سحر نیز که موفق به دریافت لوح و نشان امین‌الضرب شد، با تشکر و قدردانی از برگزاری این مراسم گفت: دریافت این تندیس مسئولیت گروه صنعتی نان سحر را سنگین‌تر از گذشته خواهد کرد و امیدواریم با تلاش روزافزون بتوانیم بیش از گذشته به توسعه این صنعت کمک کنیم.
او در این نشست توضیح داد که کارش را از فروش نان با دوچرخه آغاز کرده و به تدریج موفق شده است به تولید نان بپردازد و اندک اندک با توسعه کار خود به جایی رسیده است که امروز حدود ۱۸۰ نوع نان مختلف صنعتی تولید می‌کند. خان‌محمدی در این مراسم توضیح داد که انتخاب نام «سحر» برای گروه صنعتی‌اش به واسطه این بوده که همواره کار خود را از سحرگاه آغاز کرده است.
«علی سالک‌نجاتی» بنیانگذار گروه صنعتی نجاتی (آناتا) نیز دومین کارآفرینی بود که به پاس یک عمر فعالیت اقتصادی مولد، کارآفرینی و توسعه صادرات کشور، تندیس امین‌الضرب را دریافت کرد. او با تقدیر از اتاق بازرگانی تهران از برگزاری این مراسم باشکوه، با بیان توضیحاتی در مورد برند آناتا گفت: نام آناتا با ادغام دو واژه آنا و آتا که در زبان ترکی به معنای پدر و مادر است، به وجود آمده و به دلیل ارادت خاص من به همه مادرها و پدر‌هاست.
علی سالک نجاتی ادامه داد: حضور در جمع منتخبان کشوری توسط بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تهران، افتخار بزرگی برای آناتا است و خداوند را شاکر هستیم که نزدیک به هشت دهه تا به امروز باعث شیرینی کام هموطنانمان شده‌ایم.
وی با اشاره به این نکته که بیش از ۳۸۰۰ نفر از جوانان ایرانی در این گروه صنعتی شاغل هستند افزود: انتظار می‌رفت تا به امروز کارکنان این مجموعه در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر باشند که متاسفانه به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه و همچنین جنگ تحمیلی وقفه بزرگی در کار ایجاد شد.
او ابراز امیدواری کرد که با توسعه صنعت شیرینی و شکلات بتواند نقش خوبی در توسعه صنعت کشور داشته باشد. سالک نجاتی در پایان صحبت‌های خود خطاب به جوانان و آینده‌سازان این مرز و بوم گفت: با اتکا به خدای یگانه و تکیه بر دانش و توان بازوی خود و تلاش و کوشش می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست یافت.
کارآفرینان دیگری که در چهارمین دوره اعطای تندیس و نشان امین‌الضرب، موفق به کسب نشان امین‌الضرب شدند، برادران (نورالدین و شمس‌الدین) نوربخش جعفری دهکردی، بنیانگذاران شرکت دامداران بودند. نورالدین نوربخش که برای دریافت این لوح و نشان به روی صحنه رفت برای دقایقی از دشواری‌هایی این صنعتگران و تولیدکنندگان که با آن مواجه شده‌اند، سخن گفت. او با اشاره به اینکه حدود۴۰ سال است که در حوزه تولید اشتغال دارد، توضیح داد: در این مدت گاهی حمایت شدیم اما اغلب در برابر کار ما کارشکنی صورت گرفته است. با این حال طاقت آورده‌ایم و دوره نابودی تولید را از سر گذرانده‌ایم. اکنون نیز تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای بر صنعت کشور تحمیل شده و این شرایط، نیاز به حمایت سیاستگذار را مضاعف می‌کند. اما در چنین شرایطی، نرخ سود بانکی برای تولید افزایش یافته و مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکننده اخذ می‌شود؛ چه تولید کنیم و چه ورشکست شده باشیم، کماکان مالیات دریافت می‌شود. سیاست‌های تعزیراتی هم مشکلاتی را ایجاد کرده است و در شرایطی که مواد اولیه را به نرخ بازار آزاد تامین می‌کنیم باید محصول تولید شده را به نرخ دولتی بفروشیم. با تداوم این رویه تولید از بین می‌رود و کارگران کار خود را از دست می‌دهند.
او ادامه داد: ما به خاطر وظیفه‌ای که داریم، ایستادگی می‌کنیم. اما برای مدتی می‌توانیم دوام بیاوریم. اگرچه کشور در شرایط بحران قرار دارد اما باید فکری به حال مردم کرد. انتظار این است که دولتمردان تولید را مورد حمایت قرار دهند. اگر تولید باشد، فساد و فحشا نیز از بین می‌رود.
نوربخش با بیان اینکه نظام عرضه و تقاضا باید بر اقتصاد و بازارها حاکم باشد، بار دیگر از سیاست‌های تعزیراتی انتقاد کرد. او سپس با ابراز تسلیت به ملت ایران برای حوادثی که رخ داده، ابراز امیدواری کرد که روزهای بهتری برای ایران و همه ایرانیان در پیش باشد.
چهارمین آئین اهدای نشان امین الضرب